The Fame Project - del 3

| Postat i: The Fame Project
                 

Rachel’s perspektiv
@Rachel_Moore Goodmorning everyone! Wazzup?
Skrev jag på Twitter och fick genast en massa mentions. Jag svarade på några och stängde sedan ner twitter och bestämde mig för att dra in till tatueringsstudion. Jag hade länge velat ha en ny tatuering men det har aldrig blivit av. Men nu har jag kommit på ett motiv och var redo att sätta mig själv i smärta. Att göra en tatuering gör väldigt ont, men ändå gör jag det. För varje tatuering som jag har har en mening bakom sig.

“Oh hi Rachel, long time no see” sa Ian, han som brukar tatuera mig.
“Hi Ian, how are you?” frågade jag och kramade om honom. Jag och Ian är faktiskt väldigt bra kompisar och har känt varandra länge men på senaste tiden har vi inte träffats.
“So why are you here?” frågade han.
“I want a new tattoo, what do you tjink I’m here for?” svarade jag sarkastiskt.
“Ha-ha really funny” svarade han och log. Ian har alltid varit som en storebror till mig och finns alltid där för mig. Han drog en hand genom sitt svarta hår och jag räckte fram mitt motiv som jag hittat igår.
“Cool, I like it. Where do you want it?”
“On my right upper arm” svarade jag och tog av mig min skinnjacka och drog upp min tröja så att den inte skulle vara ivägen. Jag satte mig på en stol och snart kom Ian in med tatueringsmaskinen. Han satte sig på en pall bredvid och började tvätta rent min överarm.

“Thank you so much Ian, I love it” sa jag och tittade leendes på min tatuering som föreställde teatersymbolen.
“Glad to hear” svarade han och log. Jag betalade honom och vi bestämde oss för att träffas snart och bara umgås eftersom det var så längesedan.
“Bye” sa jag en sista gång och gick ut från tatueringsstudion. Precis när jag kommit ut så krockade jag i något. Eller någon rättare sagt.
“I’m sorry, are you okay” sa rösten som jag hörde var från en kille. Jag höll min vänstra hand över min högra överarm där det gjorde som ondast.
“Yeah, I’m okay. I shoul’ve watched myself” svarade jag och tittade upp.
“It’s you again” utbrast jag. Hans bruna ögon kollade på mig som om han försökte minnas något.
“Right, you’re Rachel, who couldn’t reach the cereals” sa han och flinade.
“Yeah that’s me” sa jag och skrattade lite. Han skulle precis säga något när min telefon avbröt honom. Jag drog upp den ur min byxficka och såg att det var Carol, vem annars, som ringde.
“Hi Carol”
“Hi Rach, wh- are you outside?”
“Pfft, no” svarade jag men visste att hon inte skulle köpa det.
“You suck at lying”  suckade hon.
“Whatever”
“What are you doing, and please don’t tell me that you have dyed your hair blue”
“No I haven’t”
“So what are you doing out?”
“Nothing, like I said”
“You’ve done another tattoo, right!” utbrast hon surt.
“How did you know?” sa jag chockat men istället för att svara på min fråga sa hon.
“Don’t you think you have enough?”
“It’s my body Carol. I’ll do whatever I want to” svarade jag surt.
“Oh look, it’s a peircing studio över there. Gotta go, bye!” sa jag snabbt och lade på.
“Are you going to the peircingstudio?” frågade killen mig.
“No, I just said that because I’m tired of my manager” svarade jag och ryckte på axlarna.
“Ah I see. I also get tired of my manager sometimes” sa han.
“Do you have a manager?” frågade jag förvånat.
“Don’t you know who I am?”
“No.. should I?” frågade jag och kollade på klockan.
“Shit, I’m sorry but I gotta go. My mum is waiting for me” sa jag och lade tillbaka mobilen i fickan.
“Oh ok, goodbye” sa han och gick in till tatueringsstudion.
“Bye” svarade jag och började gå till min bil som stod parkerad längre bort.
Jag skulle hem till mamma och pappa och hämta lite grejer som jag hade missat att ta med i flytten. Jag och mamma skulle också åka för att köpa möbler till mitt nya hus, det behövdes. Jag hoppades att Marcus inte var hemma, han var jämt så jobbig. Men jag antog att det var så 15-åringar var. Jag körde hem till mitt gamla hus och ställde bilen på parkeringen. Jag gick bara rakt in för jag var så van vid att göra det. Mamma kom ut i hallen.
“Oh Rachel, there you are, good! Your stuff is in-. Wait a minute” sa mamma och tittade förvånat på min arm när jag tog av mig jackan.
“A new tattoo?” frågade hon och kom fram till mig.
Jag nickade glatt och hon suckade lite.
“What? It’s my choice”
“I know darling, but I know that Carol doesn’t like it.. And once you’ve got it you can’t take it back” sa hon bekymrat med en liten rynka i pannan som blev djupare när hon såg min röda hud runt om tatueringen.
“Yes, I know what you think.. And yes, I got it today. But look, it stands for something that I love, theater” sa jag och hon nickade.
Hon hämtade lådan med mina saker och tog på sig skorna.
“Let’s do some shopping then” sa mamma glatt och vi tog min bil till IKEA.

“What do you think?” frågade jag mamma.
Vi stod framför en svart mjuk soffa och mamma nickade gillande.
“It’s nice, you should buy it” sa hon och plockade ner några gardintyger från en ställning.
“Yes, I will” svarade jag och drog handen längs soffan.
Den var mjuk och med ett par passande kuddar och filtar kunde det bli en superbra mysplats. Vi plockade på oss en massa grejer och det kändes kul. För jag visste ju att pengar ändå var mitt minsta problem. Jag nynnade för mig själv medan vi efter någon timme gick mot kassorna. Jag älskade verkligen att inreda och nu skulle jag få göra det precis som jag själv ville. Jag kände mig exalterad och längtade tills jag kom hem och kunde fixa allting. Efter en lång kö stod vi slutligen utanför IKEA och packade in allt i min bil. Om man knökar så går ju det mesta. Vi åkte hem till mamma och jag släppte av henne.
“Bye Rachel, have fun now. We’ll talk soon again” sa hon och klev ur bilen.
Jag körde hem till mig och lyckades få in allting i huset efter flera omgångar av tungt bärande. Jag kände mig ändå rätt trött trots att det bara var eftermiddag och bestämde mig för att fixa lite mat. Spaghetti med köttfärssås fick det bli. Enkelt, men effektivt. Jag tog med maten upp på mitt rum och tittade lite på tv. Efter en stund ringde min mobil. Det var min kompis Miranda.
“Hey, what are you doing?” frågade hon glatt.
“Nothing, just sitting here in my room” svarade jag och skrattade lite.
“Can I come over?”
“Sure”
“Okay I’ll be at yours in 15”
Jag avslutade samtalet och log för mig själv. Det var länge sedan jag hade träffat Miranda, vi båda hade nog varit rätt så upptagna.

“Hey!” sa Miranda ca 15 minuter senare när hon stod i min hall.
“Hey Miranda” svarade jag och kramade om henne.
Vi gick upp till mitt rum och satte oss på min säng.
“Rach, this place is huge! And it’s so cool” sa Miranda och tittade sig runt omkring i mitt rum.
“Thanks, yeah I love it” svarade jag och log.
“Well, to a more interesting thing. When were you going to tell me that you have a boyfriend?” frågade hon och tittade anklagande på mig.
Jag stirrade på henne gapandes av förvåning.
“W-what?” fick jag fram.
“Don’t lie Rach, I read about it today. You two are really cute together, but why didn’t you tell me?”
“Wait a second, I don’t have a boyfriend. I’m single, why do you even think that-” sa jag men blev avbruten av Miranda.
“You and Zayn, of course!”
“Zayn? Zayn who?” sa jag frågande och fattade fortfarande inte vad hon pratade om.
“Zayn Malik from One Direction, who do you think I’m talking about?” frågade hon lite smått surt.
“I’m not dating Zayn Malik, where the hell did you read that?!” utbrast jag upprört.
Hon räckte mig en tidning från hennes väska. Jag stirrade på framsidan där det stod med stora bokstäver:
‘ZAYN MALIK AND RACHEL MOORE TOGETHER’
Det var en bild på mig och Zayn från mataffären där jag hade träffat honom när han hade hjälpt mig med att nå flingorna. Jag skakade chockat på huvudet och bläddrade snabbt fram till artikeln om det.
“So that was why I thought I had seen him before” mumlade jag medan jag läste igenom artikeln.
Det var flera bilder på oss från alla ställen vi hade mött varandra på och en ganska lång text:

‘The singer Zayn Malik and the actress Rachel Moore have been seen together more than once. They have been seen shopping together while laughing with eachother and they seem really happy around eachother. Also they have been seen at a tattoo studio in the same time, did they tattooed in eachother’s names? No one is sure about what is going on between them but they look really in love with eachother. We haven’t seen them with eachother before, could they have hided it until now? They look like a real couple, both with the same style. Do we have a new celebrity couple here in the UK? We’ll follow this romance and see where it leads. At least they don’t look like they care about keeping it a secret anymore, so who knows how far this can go?’

Jag svalde hårt. Vad fan var detta?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: