The Fame Project - del 27

| Postat i: The Fame Project
Tidigare 
“Okay, ready? I’ll go get them” sa Eleanor.
Jag och Danielle nickade och jag log mot henne.
“This is gonna be so fun” sa jag och hon log stort tillbaka, hon flinade nästan lite.
“I know, I love your idea” svarade hon och Eleanor kom ut med killarna i släptåg.
De alla stannade när de tittade på bordet.
Jag harklade mig och flinade mot dem.
“Welcome to saloon Daninorel”.

    

HARRYS PERSPEKTIV
“What is this? Why are there so many hair products here?” frågade jag och började långsamt inse vad de hade planerat.
“No, no and no” sa jag bestämt och korsade armarna.
“Come on, it’s fun” sa Eleanor och jag såg hur Zayn började skratta.
“This is so typical Rachel” sa han med ett flin medan Rachel tryckte ner honom och Niall på varsin köksstol.
Jag gav Liam och Louis varsin blick men de bara skakade på sina huvuden, villiga att låta deras flickvänner vinna över dem. Danielle tryckte ner dem på varsin stol och gav dem en blick som sa till dem att sitta kvar där. Eleanor kom fram till mig.
“Don’t fight against us Harry, you can’t escape from this” sa hon och tog tag i min arm.
Jag satte mig motvilligt ner på en stol.
“But what are you going to do with my hair?” frågade jag sedan.
Eleanor log lite mot mig.
“That’s the beauty with it, the surprise” sa hon och försvann in i badrummet.
Jag mötte Louis blick och mimade help me till honom. Men han skakade bara leendes på huvudet.
“Let my girlfriend have you a hair makeover now” sa han och jag suckade.
Eleanor kom tillbaka med ett plattång  handen och en flin på läpparna. Det tog en millisekund innan jag insåg vad hon tänkte göra.
“Never ever ever. You are so dead Rachel, why do you always have to make up evil plans?”
                    
RACHELS PERSPEKTIV
“Woo, look at this” sa jag och studerade Zayns hår.
Det var bakåtslickat med vatten och massa hårgelé. Eller, ja. Det mesta av håret var bakåtslickat förutom en liten slinga som hängde ner i pannan på honom. Det var meningen att han skulle se ut så här så jag kände mig nöjd.
“Can I look in the mirror now Rach?” frågade han för säkert tusende gången.
“Not yet” mumlade jag koncentrerat och sprayade lite mera hårspray på toppen av hans huvud.
“Now, done. But you can’t until the others are ready, I’m watching you” sa jag och gav Zayn en blick innan jag gick över till Niall.
Locktången låg varm och redo och det var bara att sätta igång. Niall skrattade när jag började locka hans hår.
“What’s so funny?” frågade jag undrande.
“Just the fact that this is the first time I’ve ever had curly hair and it will probably also be the last time” sa han och jag skrattade lite.
“No no, this would fit you!” sa jag glatt medan jag gjorde lock efter lock i hans blonda mjuka hår.
Zayn skrattade när han tittade på oss och jag gav honom en oskyldig blick.
“What, it looks good” sa jag och han nickade.
“Yes, really”
Längre hann han inte innan han började skratta igen. Jag skakade bara på huvudet och fortsatte med Nialls hår medan jag riktade blicken bort mot Eleanor och Harry. Trots Harrys väldigt högljudda protester så höll nu Eleanor på att platta hans hår. Han såg surare ut än någonsin med armarna i kors och en trumpen min. Och hans hår såg mer än konstigt ut när det var plattat. Man var ju van att alltid se honom i hans lockar och nu såg det så himla annorlunda ut.
Jag började skratta okontrollerat och brände nästan Niall med locktången.
“Hey, be careful!” utbrast han lite irriterat.
“I’m sorry, it’s just-” började jag men tystnade när jag mötte Harrys mördarblick.
Om blickar hade kunnat döda hade jag nog varit rätt så död nu.
“Okay, nothing” sa jag med en ursäktande blick på Harry och koncentrerade mig på Nialls hår istället.

När det var klart tittade jag på Danielle som höll på att spraya upp Louis lugg rakt upp för att sedan använda vågtången. Jag log för mig själv och tittade på Liam som hade små tofsar i hela håret. Alla tofsar var sprayade i olika färger och det såg väldigt roligt ut. Han log lite mot mig och och jag skrattade lite. Alla såg väldigt roliga ut.
“Niall!” ropade jag och gick tillbaka till honom.
“Yes?”
Jag tog fram en lila sprayburk, skakade den och sprayade ut lite på hans hår.
“Rachel!” utbrast han förfärat och jag skrattade lite.
“It’s purple now!”
“I know, lovely isn’t it” svarade jag glatt och studerade mitt resultat.
Jag såg hur Niall gav Zayn en mörk blick.
“You have a mean girlfriend, you know that right” sa han till Zayn som bara flinade.
“Oh, I know”.

DANIELLES PERSPEKTIV
“Oh my god, how beautiful we made them” sa jag överentusiasktiskt och gjorde high-five med Rachel och Eleanor.
Vi hade fixat klart killarna och nu satt de alla framför oss, stylade i hela ansiktet. Bokstavligen talat. De var alla sminkade med vårt smink och stylade i hela håret. Och det hade nog aldrig sett roligare ut med fem killar som är sminkade som tjejer med eyeliner, läppstift och hela rubbet plus stylat hår.
“God, wait here! I have to take a photo!” utbrast Eleanor högljutt och sprang in i sovrummet för att hämta deras systemkamera.

RACHELS PERSPEKTIV
@Rachel_moore: don’t they look gorgeous :P #HarrietStyles #LouisaTomlinson #NialletteHoran #ZaynieMalik #LeemahPayne pic.twitter.com/3JhASE3p

“Rachel, don’t you dare send that” sa Harry och försökte ta mobilen ur min hand.
“Oups... Too late” svarade jag med ett flin och tryckte på send tweet.
“RACHEL! I HAVE STRAIGHT HAIR THERE, HOW COULD YOU!” utbrast Harry upprört.
Jag började skratta hysteriskt när jag såg hans irriterade och oroliga ansikte. Jag förstod att han såg ganska allvarligt på det här.
“If you take my phone then I will just take another and another picture of you and upload” sa jag retsamt och Harry korsade armarna.
“BUT I FREAKING WEAR FUCKING MAKE-UP FOR GIRLS” utbrast han och lade sig ner på golvet för att rulla ihop sig till en boll med huvudet ner i golvet.
Vi alla skrattade åt honom och jag gick fram till Danielle och Eleanor.
“High-five girls!” utbrast Eleanor och vi alla tre gjorde high-five med varandra.
“This is so hilarious” sa Eleanor och skrattade medan Louis kom upp bakom henne och lade en arm omkring hennes axel.
“How do I look?” frågade han med ett flin.
Jag skrattade.
“Gorgeous as always” svarade jag och kände ett par armar runt min midja.
“Don’t I look better?” frågade Zayn i mitt öra.
“Of course you do” svarade jag leendes och vände mitt huvud halft åt vänster så att jag mötte Zayns blick.
Jag frustade och brast ut i skratt.
“Maybe that’s not the look you should go for” sa jag skrattandes.
Jag vände mig mot Harry igen som kollade surt på mig.
“Harry, don’t be mad at me, it was so fun” sa jag och fnissade. Jag satte mig ner bredvid honom och petade honom på kinden.
“Admit it, it was fun” sa jag och petade honom upprepande gånger på kinden.
Ett litet leende formades på hans läppar och jag visste att jag hade fått honom att erkänna.
“Fine, but if you’ll do it again, I’ll kill you in your sleep”
“Ooh, I’m so afraid” sa jag och skrattade.
“You should be” svarade han och spände sina armar för att visa hans muskler.
“I don’t see anything, maybe you should work out a bit” retades jag och ställde mig upp.
Han räckte ut sin tunga mot mig och reste sig upp för att sätta sig bredvid Louis i soffan. Jag satte mig bredvid Zayn som lade en arm om mina axlar. Plötsligt bröt jag ut i skratt. Alla kollade konstigt på mig och när jag äntligen återhämtat mig efter skrattanfallet så beordrade Danielle mig att berätta vad jag skrattat åt. Jag pekade på killarna och Danielle och Eleanor började också skratta.
“Even if you look good as girls, I prefer you as guys” sa jag mellan skrattatackerna och killarna bara himlade med ögonen åt oss.
“Well, I don’t know about you guys. But I’m gonna wash my face and fix my hair” sa Harry och reste sig upp från soffan.
De andra hakade på och snart var det bara vi tjejer kvar. Jag tittade roat på Danielle och Eleanor.
“Did you really tweet that Rachel?” frågade Danielle och jag visade nickandes tweeten för dem.
Alla vi tre brast ut i skratt ännu en gång, det här skulle vi ha roligt länge åt.
“This is just hilarious, I’m so glad Zayn met someone like you” sa Eleanor och log mot mig.
“I’m just glad I met him too. I mean, he makes me so happy” svarade jag och kunde inte hindra mig själv ifrån att le tillbaka.
“You make him happy too, I can tell” sa Eleanor och Danielle nickade.
“How long have you and Liam been together?” frågade jag Danielle nyfiket.
Hon log lite och rynkade pannan när hon tänkte.
“Two and half years ish, but we broke up last year. But then we realised we really loved eachother and yeah”
Jag log stort.
“That’s so cute. I’ve never been together with someone for that long” sa jag och lutade mig tillbaka i soffan medan jag såg Zayn och Niall komma in i vardagsrummet.
Båda hade blött hår och rödskrubbade ansikten som dock var rena ifrån smink.
“Why didn’t you tell us that this make-up is hard to remove! We had to scrub it off with soap” klagade Niall och slängde sig ner i ena kanten av soffan medan Zayn satte sig mellan mig och Danielle.
“Niall’s right, I’m never doing this again” sa han och jag log lite.
“Don’t be too sure about that”.


Del 27, yaaay! :) Haha bästa makeovern eller hur? :P Kommentera gärna vad ni tyckte, det är era ord som får oss att fortsätta. :) 
Ha det bra iallafall! //Kram Josefin & Frida xxx

Haha, jag tycker lite synd om killarna. Jättebra del och idé! :)

MERAA

Hahah, riktigt roligt kapitel! :D

Roligt kapitel :)Jättebra del!

Skit bra! Älskar er blogg och på sättet ni skriver. Har följt er blogg länge och har börjat skriva egen nu. Skulle ni vilja göra länk byte? :)

Svar: Tack! :D Självklart vill vi göra länkbyte :) gör det direkt :) //Josefin xxx
Josefin & Frida




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: