The Fame Project - del 25

| Postat i: The Fame Project
Tidigare
Rachel såg ut som om hon tänkte. En rynka visades i mitten på hennes panna, vilket det alltid gjorde när hon var orolig eller funderade. Plötsligt kollade hon upp på mig med ledsna ögon.
“Zayn, I know what the meeting is about”. Då förstod jag. Jag drog in henne tätt i min famn och strök henne över håret. Jag hörde henne snyfta till och drog henne ännu närmre mig.
“Shh, it will be fine” sa jag och svalde hårt. Det här skulle bli intressant.

        
 
RACHELS PERSPEKTIV
Med skakiga ben, hand i hand med Zayn så gick jag in den byggnad som jag fruktade. Jag gick fram till hissen och tryckte på den lilla knappen. Det plingade till och vi gick in i hissen. Jag ställde mig tätt intill Zayn och han lade sin ena arm omkring mig och kysste mig i pannan.
“I don’t want to do this” sa jag och kollade ner i marken.
“I know Rach, neither do I. But we will fight through this and they can’t say that we need to break up. It’s our lifes”
“I know Zayn, but they are our managements and they actually decides over our celebrity lifes” muttrade jag.
“Rach please, try to think positive. You’re my girl, and that’s everything that matters” svarade jag och kysste henne. Vi drog oss ifrån varandra när hissen plingade till för att visa att vi var på rätt våning. Jag tog Zayns hand i min och började gå mot Carols kontor.
Vi stannade utanför rummet och jag suckade. Zayn drog in mig i hans famn och kysste mig snabbt.
“We’ll make through this” sa han innan han öppnade dörren. Carol och Connor, som båda satt där inne, kollade upp och log. De trodde att vi skulle gilla detta. Men Gud vad fel de hade. Om de bara visste om mina känslor för Zayn.

ZAYNS PERSPEKTIV
Jag slog mig ner på en av stolarna och Rachel satte sig bredvid mig. Jag tog hennes hand under bordet och hon log svagt mot mig.
“Hello Zayn, Rachel” sa Connor och vi hejade tillbaks.
“Well, I just need to say that these last weeks have been really good, because you can’t see that what you are doing is fake. So good work!” sa Carol och log. Rachel klämde åt min hand hårdare och jag strök min tumme över hennes hand.
“Yeah, and this has been really good for your publicity. And your fans actually likes you together” fortsatte Connor.
“But you can’t stay together anymore. You have been together in five months now and we think that it’s good that you, Rachel, is single from now” sa Carol och jag kände hur Rachel spände sig bredvid mig.
“Maybe we don’t want to break up”sa Rachel tyst.
“Excuse me?” frågade Connor.  
“Maybe we don’t want to break up” sa hon högre.
“What do you mean?” frågade Carol.
“I mean, that I have fallen deep for Zayn and I don’t want to let him go” svarade hon enkelt. Jag kollade på Rachel och log. Den tjejen var underbar.

ELEANORS PERSPEKTIV
“What do you think the meeting is about?” frågade Harry. Hela gänget, förutom Zayn och Rachel, hade samlats i mitt och Louis hus för att bara umgås och efter att vi alla fått reda på av Liam att Zayn var på möte så insåg vi, iallafall nästan alla, vad det handlade om.
“Seriously Curly? It’s a meeting about them breaking up” sa Liam.
“I can’t believe that this is happening. I mean, they are so cute together and now they need to break up. It’s unfair” muttrade jag och satte armarna i kors.
“I know El, we all do” sa Louis tröstande och jag lutade mig mot hans axel.
“I have just met her one time” sa Danielle.
“Right! And I have planned a shopping day, all three of us” utbrast jag.
“Girls, you can still do your shopping even if they have broke up” sa Harry.
“And besides, I don’t think that Zayn will let Rachel go yet” sa Niall och åt upp den sista kakan från paketet.
“Well Rachel won’t let Zayn go either. She is totally in love with him” fortsatte jag.
“Yeah I know! Did you see how they looked at eachother on the film premiere” utbrast Danielle.
“Relax girls, it’s just a relationship” sa Louis.
“You did not just say that Boobear!” sa jag och slog till honom löst på armen.
Han log mot mig.
“Sorry love, you know I didn’t mean that” sa han och jag log lite men minen förändrades snabbt.
“Guys, what do you think management will do? I mean, will they go against Rach and Zayn?” frågade jag fundersamt.
Louis nickade.
“Yeah, probably. Connor is really tuff when it comes to this kind of stuff, they won’t just accept what Zachel want just because they’re in love” sa Liam och jag suckade.
“It’s just not fair! And here we’re sitting on our asses able to do just not a shit!” utbrast jag surt och korsade irriterat armarna.
Connor hade alltid stört mig ända sen jag blev tillsammans med Louis, och Rachels manager Carol verkade vara helt dum i huvudet.
“I know Eleanor, I wish we could do something” sa Louis tröstande och jag suckade.
Varför kunde de inte bara få vara lyckliga med varandra precis som jag var med Louis?

ZAYNS PERSPEKTIV
“Guys, we said that you can’t be together and we mean it. Now stop protest and just move on, you didn’t even wanted to be together in the beginning” sa Carol irriterat och jag kände hur hårt Rachel kramade min hand.
“And I said that I want to be with Zayn!” utbrast Rachel argt och jag tittade på henne.
“You can’t, you’ve been together long enough. LET. IT. GO.” sa Carol och jag kunde se hur rynkan i hennes panna blev djupare för varje minut som gick.
“Zayn, you are wise. You know that you guys have to do this for your career” sa Connor och tittade lite halvt desperat på mig men jag skakade bara på huvudet.
Jag var fruktansvärt trött på Connor vid det här laget.
“No Connor, then I choose to not be wise. Cause I want to be with Rachel, and besides it was you guys who caused that we fell in love from the start. You forced us to fake date, so it’s pretty much your fault” sa jag i en så lugn ton jag kunde.
Connor stirrade argt på mig.
“Just do as I say!” sa han med höjd röst.
Jag tittade på Rachel som hade blanka ögon vid det här laget.
“I’m not gonna stop meeting her just because you say it. I have my own life” sa jag och kramade Rachel så gott jag kunde ifrån där jag satt. Hon lutade huvudet mot mitt bröst och snyftade till.
“No, Zayn. Actually you don’t have your your own life. You would be nothing without me!” sa Connor argt och en röd färg började sprida sig i hans ansikte.
Så såg han bara ut när han höll på att bli riktigt arg.
“Eleanor and Louis are together, Danielle and Liam are together. Why can’t I be with the girl that I have feelings for?!” röt jag argt.
“Because, Liam and Danielle have been together since the x-factor so everyone likes them and it’s Liam’s image and Eleanor and Louis are the goofy couple that everyone loves. Don’t you get it Zayn? You are better of without her!” utbrast Connor.
“I’m not! Don’t you see that I’m happy with her! And besides, Rachel hasn’t got any hate from the fans. They like her. They like us together and we do too” svarade jag surt och drog mig närmre Rachel som nu grät. En tystnad uppstod och det ända som hördes var Rachels snyftningar. Tills hon bestämde sig för att resa sig upp. Precis när jag trodde att hon skulle springa därifrån så skrek hon;
“WHY CAN’T YOU JUST LET ME BE WITH THE BOY I LOVE!” och direkt efter det var hon ute från rummet.
“Please, let us just be together. She means so much to me and I’m so happy with her by my side. Instead of destroying our lifes, you maybe should think of what is best for me and Rachel” sa jag.
“Zayn, what we are doing right now is the best for both of you” sa Carol.
Jag reste mig upp och drämde händerna i bordet.
“WHAT IS IT THAT YOU TWO DON’T UNDERSTAND! I AM HAPPY WITH HER, SHE IS GOOD FOR ME AND I’M NOT LETTING HER GO TONIGHT, NOT TOMORROW AND NOT FOR A WHILE!” skrek jag högt. Carol och Connor ryggade tillbaka efter min reaktion och såg ännu surare ut än förut.
“You have three weeks to go back to your lifes as it was before you two met” sa Connor.
“Not gonna happen” svarade jag och satte armarna i kors.
“In three weeks you are going on a tour here in UK and Rachel is going to the US for an audition, and that’s it. End of discussion” sa Carol hårt och drog igen en pärm som hon hade framför sig.
“I’m just telling you, I’m not letting Rachel go” sa jag och stormade ut från rummet för att hitta Rachel.  

CAROLS PERSPEKTIV
“Connor I told you it would be like this” sa jag irriterat och suckade.
“Well, they’re going to break up either way. This is how it’s gonna be and they will accept it, just give it a day or two”.
“You’re probably right, and if not. We know what we’re gonna threat with” sa jag.
“That Zayn needs to leave One Direction” fortsatte Connor. “I’ve never liked him so this is a great chance to kick him from the band”. Jag tyckte att han lät lite elak men jag visste att han hade rätt. Detta var inte bara bra för Zayn, utan också för Rachel. Hennes publicitet hade gått spikrakt uppåt nu när hon dejtat Zayn. Men snart så skulle alla fans ta det till nästa nivå och då skulle vi aldrig få dem att göra slut. Men vad de båda inte vet är att om de fortsätter som de gör så kommer det att leda dem till slutet av deras karriärer.

RACHELS PERSPEKTIV
Jag satte mig med tårar rinnande ner för kinderna utanför kontoret. Jag kunde inte fatta att de gjorde såhär mot oss. Kunde de inte bara fatta att vi ville vara tillsammans och acceptera det? Tydligen inte. Jag trodde verkligen inte detta om Carol. Alla gånger som hon faktiskt hade varit där för mig, och efter allt som hon gjort för mig, så trodde jag inte att det skulle visa sig vilken jävla tyrann hon faktiskt var. Det hade fått mig att säga rakt ut att jag älskade Zayn, fast vi bara hade känt varandra i två månader. Och inte då, inte ens då, hade Carol haft den minsta medkänsla för mig. Efter alla rykten, alla lyckade filmer och allt vi faktiskt hade gått igenom. Jag drog upp knäna mot bröstet och tog emot konstiga blickar av folk som gick förbi. Plötsligt hörde jag skrik inifrån kontoret. Jag kunde inte höra vad de sa men jag kunde ändå höra att det var Zayn som skrek.
Han kom efter några minuter utrusande mot dörren och när han såg mig så satte han sig ner bredvid mig och kramade om mig hårt. Han sa ingenting, men det behövdes inte för att veta hur han mådde. Jag kände hur något blött träffade min axel och då insåg jag att Zayn också grät. Jag strök honom över ryggen och drog in ett djupt, skakigt andetag. Vi satt där ett bra tag och bara grät i varandras armar. Även om detta inte var slutet för oss nu så visste vi båda att Connor och Carol inte skulle ge sig. Detta var bara början.

Vi bstämde oss för att ge er ett kapitel idag också! Yaay! :) Vi ska försöka att lägga upp tre st delar av TFP varje vecka och en del av STO, låter det bra?
Vad tycker ni om kapitlet, vill gärna ha era åsikter :) Och hur långt tror ni att Connor och Carol kommer att gå?
Ha det gött iaf, //Josefin & Frida 

Bra men sorglig del. :'( de kan nog gå överdrivet långt för att få som de vill, men de får fatta att Rachel och Zayn är menade för varandra.

Bra del den var lite sorgligt

Håller med LisaB så otroligt mycket!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: