The Fame Project - del 23

| Postat i: The Fame Project
       

RACHELS PERSPEKTIV
Jag vaknade upp av att jag kände något mot mina läppar. Jag öppnade försiktigt mina ögon och mötte Zayns blick. Han log mot mig.
“Good morning beautiful” sa han tyst och böjde sig ner för att ge mig en kyss.
“Good morning” svarade jag efter kyssen.
Jag smekte hans kind med min hand och kollade in i hans bruna ögon. Han böjde sig fram och pussade min näsa.
“Let’s make breakfast” sa han och gick upp från sängen. Jag följde honom med blicken när han letade efter sina byxor.
“See something you like?” frågade han retsamt när han märkte att jag kollade, vilket gjorde att jag började rodna. Jag drog täcket om mig och gick upp från sängen för att ta fram kläder jag kunde ha nu på morgonen. Jag såg i ögonvrån hur Zayn kollade på mig.
“See something you like?” frågade jag och flinade. Zayn skrattade lite och gick fram till mig. Han lutade sig mot mig och precis när jag trodde att han skulle kyssa mig så började han istället att prata.
“Hurry up so we can eat today, I’m starving” sa han och flinade.
“Well, you’re the one who is slowing me down” svarade jag och tog fram min OnePiece. Jag tog snabbt på mig den och gick ut från sovrummet. Jag gick in i köket och började att göra iordning smörgåsar. Snart så kände jag ett par armar omkring min midja och jag log för mig själv.
“Need help?” mumlade Zayn i mitt öra innan han pussade örsnibben.
“No, I’m almost done” svarade jag och ställde fram juice, glas, kaffekoppar och mackor på bordet.
Vi gick och satte oss mittemot varandra med varsin varm kaffekopp i händerna och vi båda började genast att äta. Jag sneglade mot Zayn och han log mot mig. Ett leende spred sig automatiskt på mina läppar. Allting kändes så himla bra. Mitt liv var perfekt, lika perfekt som Zayn var. Och jag kände mig verkligen lyckligare än vad jag hade varit på länge.
Min blick mötte Zayns ännu en gång och jag flinade när jag såg sugmärket på hans hals. Sugmärket som jag hade gjort. Och jag älskade känslan av att han var min, bara min.
“What is it?” frågade han med rynkad panna och drog en hand genom hans hår, som om han trodde att hans frisyr var det jag flinade åt.
“The love bite on your neck is nice” sa jag med ett brett leende och han skrattade mjukt.
“I like it, it’s a memory from you and it will make me think of you” sa han med ett leende.
Jag nickade.
“I’m going to meet my parents today but you can of course come with me if you want. I’m sure they want to meet you” sa jag och Zayn log mot mig.
“Sure, that would be fun! I wanna meet them too. And I don’t have anything planned anyway” sa han och vi båda drack lite mer kaffe och åt upp vår frukost.
Vi plockade undan och gick upp till mitt rum. Jag slängde sig på sängen och Zayn skrattade lite åt mig medan han letade efter några av sina rena kläder. Han hade som sagt en del kläder här och jag hade en del kläder hos honom, vilket var bra för tillfällen som nu. Han stannade upp och tittade på mig.
“Can I take a shower? I feel like I need it” sa han.
Jag satte mig upp med leende.
“Of course. Would you mind if I joined?” frågade jag och mötte Zayns blick.
Han skakade på huvudet med ett leende.
“Come on then!”

ZAYNS PERSPEKTIV
“What if they don’t like me?” frågade jag och tittade lite nervöst på Rachel som log ett lugnande leende mot mig.
Vi var klädda och nyduschade i bilen på väg till Rachel’s föräldrar. Trots att jag visste att det inte var något att vara nervös över så var jag ändå nervös. Rachel hade sagt att så klart de skulle gilla mig, särskilt när de märkte hur glad jag gjorde henne.
“Of course they’ll like you, now stop worry about it. It will go just fine” sa hon för inte första gången medan hon körde upp på uppfarten till ett gult stort hus. Det var en fin villa med en vacker trädgård och det växte blommor och växter lite här och där. Jag tittade mig omkring medan vi klev ur bilen.
“It’s beautiful” sa jag.
Rachel skrattade lite.
“Yes, and it was my home until recently. Glad I moved out though” sa hon medan hon grabbade tag i min hand och gick mot dörren. Hon knackade på innan hon öppnade dörren och drog in mig hallen för att sedan stänga den bakom oss.
“We’re here!” ropade hon och ut ifrån köket kom en medelålders man och kvinna. Kvinnan hade uppsatt brunt hår i en knut och bar en kofta med jeans. Mannen hade gråbrunt hår och en randig skjorta med jeans. Båda två log och jag log tillbaka. De såg sådär lyckliga ut som bara par som har varit tillsammans länge kan göra. Jag och Rachel tog av oss våra skor och gick längre in i hallen för att möta dem.
“Hey honey” kvittrade kvinnan som jag förstod var hennes mamma.
“Hey mom, hey dad”
Rachel log och kramade om dem båda. Sedan var det min tur. Jag funderade på om jag skulle krama dem eller inte när jag blev omfamnad av hennes mamma och sedan hennes pappa.
“I’m Mariah and this is David” sa hennes mamma och jag log lite.
“I’m Zayn”
“So this is the boy that we’ve heard so much about” sa David glatt medan vi gick in i köket. Jag log och nickade medan jag tog tag i Rachels hand igen. Jag hörde klampande steg i trappan och fick se Marcus komma gående nerför trappan. Han nickade mot mig vilket nog skulle vara en cool nickning men jag försökte hålla mig för skratt när jag tänkte på vad Rachel sa om att Marcus försökte spela cool inför mig. Vi alla satte oss ner vid bordet och jag sneglade mot Rachel. Hon log lugnande mot mig vilket fick mig att slappna av lite mera. Det här skulle nog gå bra ändå.
Vi började ta för oss av fikat som stod framdukad på köksbordet. Det var inte så länge sen vi hade ätit frukost och jag var glad att det inte var någon middag vi behövde sätta i oss.
“So we haven’t seen you in a while Rach” sa David med ett leende.
“Well.. I’ve been spending my time with Zayn” sa Rachel och log stort medan hon riktade sin blick mot mig.
Jag log tillbaka och tänkte på all tid vi tillbringat tillsammans de senaste dagarna.
“So you must be something special then” sa Mariah och log mot mig.
Jag ryckte på axlarna lite.
“In my opinion Rachel is the one who is special” sa jag och Rachel rodnade lite lätt.
Hennes föräldrar skrattade lite och vi fortsatte att prata och stämningen var god.

“So you’re a singer in this band One Direction if I got it right?” frågade Mariah.
Vi hade flyttat oss ifrån köksbordet in till soffan i vardagsrummet nu med en skål glass var i händerna.
Jag nickade.
“Yes, right. It’s me and Liam, Harry, Louis and Niall” svarade jag glatt.
Min hand vilade i Rachels som satt bredvid mig.
“Yeah, I remember we watched you guys on X-Factor” sa David och tittade på Mariah som nickade.
“It’s amazing being in a band like this. You’re never alone and you have someone to talk to” sa jag och kramade Rachels hand.
“I can imagine. And I’ve heard it’s going really well for you guys” sa Mariah och jag log stort.
“Yeah, we’ve already travelled the world and it’s truly incredible” sa jag.
Efter en stund ställde sig Rachel upp.
“Zayn, let’s go upstairs and watch tv?” frågade hon och jag nickade.
“Nice to meet you” sa jag till Mariah och David innan Rachel drog med mig upp och vi satte oss i soffan där uppe i varandras armar.

RACHELS PERSPEKTIV
Jag log lite mot honiom.
“That went well, didn’t it?” frågade jag och lutade huvudet mot hans bröst.
Hanlog tillbaka.
“Yes, it did”
“Told you so! And besides, they seem to like you” svarade jag och han nickade eftertänksamt.
“I want you to meet my family too” sa han och tvinnade mina hårtoppar mellan sina fingrar.
“And I would love to meet them” svarade jag och gosade in mig i hans famn.
Han lade armarna omkring mig.
“Rachel?” frågade han efter en liten stund.
“Yeah?”
“You are a wonderful girlfriend”
Jag og stort.
“And you are a wonderful boyfriend” svarade jag med ett leende.
“Have you had a boyfriend before?” frågade han.
“Yes, but it didn’t work out that well. He was controlling everything I did and we couldn’t even have a proper relationship” svarade jag och tänkte för en stund tillbaka på tiden med John.
Det hade varit bra till en början innan John hade visat sig vara ett kontrollfreak. Det var i och för sig ett och ett halvt år sedan nu och jag hade såklart gått vidare. Men ibland tänkte jag ändå på honom. Zayn var inte alls som honom, han var nog raka motsatsen. Zayn var omtänksam, snäll, givmild och han hade det där lilla extra som jag inte kunde sätta fingret på.
Zayn nickade förstående.
“And you?” frågade jag och vände mig upp emot honom.
“Yeah, I was together with Perrie Edwards, if you know who that is. We broke up six months ago” svarade han och drog en hand genom sitt hår.
“Oh.. I’m sorry, I didn’t know that.. But I do know who she is. Was it hard for you?” frågade jag och mötte hans mörka blick.
“Yes, it was, but I’m over that by now. I got you” svarade han med ett leende och jag log tillbaka.
“And I got you” svarade jag och petade honom på kinden.
“Oh, so you really wanna challenge me on poke war?” frågade Zayn med ett skratt.
Jag nickade.
“Come at me bro” svarade jag med ett flin på läpparna.
Han brottade ner mig soffan. I början försökte jag kämpa emot, men det var ingen idé. Snart hade han brottat ner mig och vi petade varandra på kinderna hela tiden medan vi försökte att inte skratta. Jag började kittla honom och han skrattade.
“Not fair!” utbrast han och ramlade ner över mig så att våra läppar möttes.
Jag log genom kyssen och tittade djupt in i hans ögon.
“Excuse me...” hördes en röst bakom oss.
Zayn flög upp ifrån mig och jag stirrade på ingen mindre än Marcus.
“Sorry, did I ruin your moment?” frågade han med ett flin.
“Oh shut it Marcus. Go away” mumlade jag surt medan en rodnad spred sig på mina kinder.
Jag sneglade på Zayn som hade ett litet leende på läpparna.
Marcus skrattade lite roat åt oss innan han försvann ner för trappan igen. Zayn tittade på mig.
“Sorry for him, he is.. Yeah, you know” sa jag och log lite.
Zayn log tillbaka.
“Yeah, where were we?”

Okej del 23 som utlovat. Vad tycker ni? 
ska vi säga 3st kommentarer för att få nästa på onsdag?
Ha det gött //Josefin xxx

Jättebra del! Synd att Marcus ska komma och störa dem. ;)

Meer :D Jättebra del ;)

Jättebra som vanligt tummen upp :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: