Live While We're Young - del 8

| Postat i: Live While We're Young
              

”You’re late Ellie!” sa Matt medan jag mötte honom i dörröppningen till skolan.
”I know, I’m sorry, but it’s only five minutes…” svarade jag och gick snabbt in med Matt i hälarna.
Där inne i skolan stod nästan alla elever på skolan. Harry var ju ganska populär och det var väldigt många som ville vara med och fira honom.
”Wow Matt, there’s a lot of people here” sa jag imponerat medan vi styrde stegen inåt.
“I know, and we all loved your idea! Harry will be really happy when he walks through the doors” Svarade Matt och log.
“I hope so” sa jag och vi satte oss för att planera det sista inför överraskningen åt Harry.

Harrys Perspektiv
”Bye!” ropade jag, stängde ytterdörren och gick mot skolan. Jag funderade på vad Matt kunde ha planerat idag för mig. Hoppas att det inte skulle vara något som var pinsamt. Jag gick en ganska lugn takt till skolan och efter en kvart var jag framme. Det var konstigt nog inga på skolgården. Jag kollade förvånat runt innan jag tryckte upp den tröga dörren. Precis när jag öppnade den så hörde jag hur folk började sjunga på Isn't She Lovely jag log och gick in så att jag kunde se att det var de flesta från skolan. När de hade sjungit klart log jag glatt mot dem och sedan hörde jag hur Ellie och Matt skrek ”CONGRATLATIONS!” och flera andra instämde.
”Thank you guys!” ropade jag och kollade glatt på alla. Jag såg hur det rörde sig i folkmassan och ut kommer Ellie och Matt i fullfart och kramar om mig.
”Aouch, guys, I can't breath...” sa jag efter ett tags kramande.
Matt och Ellie skrattade lite samtidigt som de släppte taget om mig.
”Congrats bro” sa Matt och klappade mig på axeln. Ellie log och rufsade till mitt hår som jag faktiskt hade lagt ner ganska mycket tid på idag.
”Ey, what was that good for?” frågade jag och försökte rätta till frisyren så gott det gick.
”I thought it was fun” svarade hon och flinade samtidigt som hon ryckte på axlarna.
”You're going to pay for that later” svarade jag och började gå mot min lektion som snart skulle börja. Jag slängde in mina saker i skåpet och tog fram historia böckerna. Sedan gick jag till klassrummet och väntade utanför innan lektionen skulle börja.


Ellies Perspektiv
”So, Harry liked the surprise!” sa jag glatt och log mot Matt.
”Yeah, he really did” svarade han och log sitt sexiga leende. Nej, sluta tänka så om honom, han gillar dig säkert ändå inte.., tänkte jag för mig själv.
”What lesson do you have now?” frågade jag Matt.
”Math” svarade han och suckade.
”So fun, I've English, so I need to go” sa jag och log innan jag vände mig om och började gå mot klassrummet.
”Ellie!” hörde jag en röst bakom mig. Jag stannade och kollade bak och såg Matt komma mot mig.
”Are you already missing me?” frågade jag och höjde på mitt ena ögonbryn samtidigt som jag log.
”I was just wondering, what are you doing tonight?” frågade han och log.
”Nothing I think...” svarade jag och kollade in i hans bruna vackra ögon som man kunde drunkna i. Än en gång så kom jag på mig själv med att tänka på honom på det sättet.
”Would you like to, hang out with me?” frågade han och log ett osäkert leende.
”Of course!” svarade jag och log ett stort tandleende mot honom.
”Cool, I text you later” svarade han och gick sedan ifrån mig för att gå till sin lektion. Jag vände mig om och fortsatte min vandring till klassrummet med tankar om Matt i mitt huvud. Jag längtade jättemycket till i kväll då jag skulle spendera tid med honom.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: