Live While We're Young - del 6

| Postat i: Live While We're Young
                     

Harrys Perspektiv
Jag kunde inte tro det. Jag kunde bara inte tro det. Jag hade knappt fattat det själv ännu, att jag faktiskt hade gått vidare i X-Factor. Det hela kändes helt sjukt. Jag var helt överlycklig, så här glad hade jag nog aldrig känt mig förut. Här satt jag på en restaurang med min familj och firade mig. Jag hade ett lyckorus i kroppen och kunde inte sluta le. När jag från början sökte trodde jag ju aldrig att jag faktiskt skulle gå vidare. Men jag visste också att detta innebar hårt arbete från och med nu för att hålla mig kvar i tävlingen. Men jag var beredd att satsa allt för detta. Det var ju min största dröm att få bli artist och nu hade jag äntligen fått chansen.
Min mat såg underbar ut, jag var hungrig av all nervositet som flödat genom mig idag. Vi högg in och alla lät sig väl smakas.
”Harry is now my favourite child!” sa Anne och skrattade och jag log.
”No, of course he’s not. But I’m so proud of you Harry. You sang really wonderful” fortsatte hon och tittade mig i ögonen med en glad blick.
”Thank you mom. Yeah I’m just glad that the judges liked it” sa jag och log.
“Yeah you sang so beautiful, like an angel” sa Ellie med beundran i rösten och log.
Jag log tillbaka som svar.
Maten var jättegod, och när vi väl ätit upp var alla proppmätta.
”Let’s eat some dessert! I can eat more than this” sa Mick och klappade sig på magen.
”I don’t know that, Mick… Isn’t it expensive?” frågade Anne Mick med rynkad panna.
”Maybe, but we’re celebrating here! And come on, we have to try the chocolate mousse! And I can pay for the dessert. Sa Mick och log.
“Well okay then” sa Anne och beställde in fem st chokladmousse.
Medan vi väntade kollade jag min mobil. Tre missade samtal, alla var från Matt. Jag ringde snabbt upp honom.
”Hello?”
”Hi Matt, it’s Harry!
”Hey mate! How did it went? Did you maked it!?”
“Yes I did ” Jag log när jag svarade.
”Wow, congratulations! I told you that you could make it! We have to celebrate tomorrow in school!
“Thank you Matt! Thanks, but no thanks. No need to do that..
“Yes, it’s necessary, things like these doesn’t happens twice. We’ll celebrate during the lunch tomorrow and that’s it! I’ll fix something to tomorrow and your opinion doesn’t count! Sa Matt och skrattade.
“Okay, see you tomorrow then.”Sa jag och skrattade.
“Yes, bye Harry!”
“Bye”

Jag lade på samtalet och log förväntansfullt. Jag undrade verkligen vad Matt hade i tankarna. Han brukade ordna kul grejer så det skulle bli spännande att se. Bara det inte var något som uppmärksammade hela skolan på mig, det skulle kanske bli lite smått jobbigt i så fall. Nu kom desserterna in och vi alla började äta den goda chokladmoussen.
”Who did you called?” frågade Gemma nyfiket medan hon tryckte in en stor sked med chokladmousse I munnen.
“Just Matt. He said that we have to celebrate me tomorrow in school, and clearly my opinion doesn’t count” Svarade jag och log snett.
“That’s amazing! He always have good plans” sa Gemma
“Yes, that’s going to be fun to join everyone in that” sa Ellie och log det där leendet som jag kände igen. Hon hade något i tankarna.
”Ellie, what are you thinking about?” frågade jag misstänksamt.
“Oh, nothing really. I’m just happy for you.” Sa hon men hon hade fortfarande kvar det där leendet.
”Not a chance. You have that smile when you’re up to something” sa jag och stirrade på henne medan jag försökte lista ut vad hon nu hade kommit på.
”Haha no I’m not up to anything Harry, I swear! Sa hon och skrattade.
“Okay, then don’t tell me” sa jag och lade armarna I kors och låtsades tjura. Men det gick inte så bra, eftersom detta var en av de bästa kvällarna i mitt liv hittills.
”Harry, you don’t need to pretend to be mad. We all know how happy you are” Sa Gemma retsamt.
“Okay then” sa jag och log.
Nu hade vi alla ätit upp och Mick och Anne hade betalat notan så vi begav oss hemåt i bilen.

Väl hemma så var jag rätt trött efter en hel dag som denna, så jag satte mig ner framför tv:n med Ellie bredvid mig. När jag slog på den så gick Family Guy.
”Yeah! My favourite programme!” sa jag och log jag retsamt åt henne.
Hon räckte ut tungan åt mig som svar.
Vi tittade och Ellie suckade hela tiden över hur dålig humor det var i Family Guy medan jag skrattade. Plötsligt plingade hennes mobil och hon plockade snabbt upp den.

Ellies Perspektiv
Min mobil plingade till och jag tog snabbt upp den, glad att något hände så jag slapp se dåliga Family Guy. Jag hade inte haft något bättre för mig, och nästan allting var kul i Harrys sällskap. Jag tog snabbt upp smset som förvånande faktiskt var från Matt. Vi brukade inte direkt smsa varandra så ofta.

Could you meet me by the school? I have a perfect idea for the celebrate for Harry tomorrow! And remember it’s a secret :)
 
Yeah, sure! Yeah I have an amazing idea too. Sounds good, see ya in 10? :)
 
Yep :)

Jag lade snabbt ner mobilen I jeansfickan och reste på mig.
”Where are you going? Don’t you like Family Guy?” sa Harry retsamt.
“ I’m going to meet.. Ashley. We’re going to take a walk. And no, you know that I think Family Guy sucks!” sa jag med ett leende och gick mot hallen.
”Haha I know! Okay see you later!” ropade Harry från vardagsrummet.
“Yes! Dad I’m going to take a walk with Ashley, we won’t be out too long! And I have my mobile with me!” Ropade jag upp för trappan till pappa som satt där uppe och skrev på sin laptop.
”Okay honey, sounds good!” hörde jag från övervåningen och jag gick för att ta på mig skor och jacka för att möta Matt.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: