Live While We're Young - del 45 (The End)

| Postat i: Live While We're Young
                 
Ellies Perspektiv
Jag stirrade chockat på teven när Niall hade sagt att vi var med.
“Earlier this day we saw Harry Styles’s sister Ellie Johnson out with his bandmate Niall Horan. They seemed pretty close and they held hands. What’s going on between them? Is Niall Horan no longer single? Go to our website to stay updated about the new couple Nellie!”

Niall stängde av teven och kollade oroligt på mig.
“Are you alright?” frågade han.
“We knew this was going to happen sometime, right?” svarade jag och tvingade fram ett leende.
“Sweetie, I can see that you’re not alright. Talk to me” sa han lugnt och kollade in i mina ögon.
Mina ögon började genast tåras.
“I’m not ready for this Niall. Your fans will hate me!” utbrast jag och lät tårarna rinna ner för mina kinder. Niall drog in mig i sin famn samtidigt som han viskade lugnande ord till mig.
“They will hate me forever” mumlade jag i hans famn.
“No, they won’t... I will be by your side, always” sa Niall lugnt och kysste mig på pannan.
Jag tittade upp mot honom, min underbara pojkvän.
“But... They’re actually gonna hate me, I know that. Don’t deny it” sa jag och suckade.
“Okay... Maybe they won’t be really happy at first, but when they see how happy you make me it’ll be okay” sa Niall och strök mig över kinden.
“Are you sure? Because I can’t stand all that hate they’re gonna give me” mumlade jag och tittade ner på våra händer som nu var sammanflätade.
“We’ll take us through this. Together” sa Niall bestämt och lade en hand på min arm.
Jag nickade och lutade huvudet mot hans axel. Hur underbar var det tillåtet att vara?

Nialls perspektiv
Wow, så vacker hon var. Alltså, bara WOW. Den vackraste tjejen på hela jordklotet. Jag kunde inte slita blicken ifrån henne. Hon såg helt otrolig ut. Hennes hår var lockat och hon hade på sig den vackra klänningen som hon hade köpt nu i veckan, hon hade varit lika fin där inne i provrummet. Jag log åt minnet vad som hade hänt där inne. Lite smink och högklackade skor till det gjorde hela henne till något så vackert som jag aldrig hade sett. Ellie log mot mig.
“Ready to go?” frågade hon och tog tag i min hand.
“Yes” sa jag glatt och kramade hennes hand i min.
Vi skulle till Josh’s fest med de andra för att fira nyår, för att fira in det nya året. Jag log fånigt för mig själv, gud så lycklig jag kände mig.
Harry och Louis flinade mot oss och jag himlade bara med ögonen. Vi var vana vid det här laget och ärligt brydde jag mig inte längre.
Jag, Ellie, Liam, Danielle, Louis, Harry och Zayn gick tillsammans ut till en limousin som stod och väntade på oss. Det skulle bli en sjukt kul kväll, jag längtade väldigt mycket.
Jag hade sett att Ellie och Danielle direkt hade funnit varandra trots att det skilde 6 år på dem och det gladde mig.
“They all hate shopping” sa Ellie till Danielle och Danielle skrattade.
“I know, you and I should go out shopping someday!” sa Danielle och Ellie nickade.
Jag lutade mitt huvud mot hennes axel och suckade lyckligt.

Musiken dunkade högt i mina öron och det var folk överallt. Jag höll hårt i Ellies hand och drog ut henne på dansgolvet. Musiken dånade högt i våra öron och jag dansade tätt intill Ellie. Hon lade sina armar runt omkring mig och jag log för mig själv. Vi dansade en stund och det kom en lugn låt. Jag lade mina armar tätt runt hennes midja och hon lade sina armar om min nacke. Jag drog henne tätt intill mig och andades in hennes härliga doft. Vi svängde långsamt runt på dansgolvet med alla andra par som dansade. Jag kände mig väldigt lycklig, jag kunde inte ha spenderat min nyårsafton på ett bättre sätt.

Jag såg Harry, Louis och Zayn stå i ett hörn och prata och jag kunde se Liam med Danielle. Efter en stunds dansande gick jag och Ellie ut för att ta en nypa luft, det behövdes.
“It’s so hot in there” mumlade jag och tittade på månen som hade kommit fram på himlen.
“I know, glad to be out here with you” svarade Ellie och svingade våra sammanflätade händer fram och tillbaka.
“What’s the time?” frågade jag och kom just på att jag själv hade en klocka på armen.
“You should know” sa Ellie samtidigt som jag drog upp ärmen för att se klockan.
“It’s two minutes over eleven” sa jag och tittade upp emot himlen.
Om en timme skulle den vara full av ljus av alla raketer som skickas upp.
“Let’s go inside again” sa Ellie och jag nickade.
Vi gick in till dansgolvet igen och träffade på Josh.
“Great party man” sa jag och Josh nickade glatt.
“Yes, you’re really cute together!” utbrast han och jag log glatt.
“Thanks” sa jag och Ellie i mun på varandra och vi fortsatte ut till det folkfulla dansgolvet.
Vi började dansa igen och jag visste att jag inte var den bästa på att dansa precis, men det var inte Ellie heller så det gjorde nog inte så mycket.

Ellies perspektiv
“Yeah it’s been great with Niall” sa jag till Danielle och tittade mig omkring.
“How great.. It’s soon twelve, I should go and find Liam” sa Danielle och jag nickade.
“See you later!”
Vart var Niall nu då? Klockan var snart tolv och jag ville fira in det nya året med honom. Jag tittade mig omkring men kunde inte se en skymt av det blonda hårrufset. Jag gick runt och frågade lite folk men ingen verkade ha sett honom. Till slut fick jag iallafall se ett bekant ansikte.
“Josh! Have you seen Niall?” frågade jag och tog försiktigt tag i hans ärm.
“Yeah, they’re over there” sa han och nickade bort mot ett hörn där de alla fem stod.
“Thanks!” svarade jag och gick snabbt bort till dem.
Jag lade händerna över Nialls ögon.
“Guess who?”
“Ellie” sa han glatt och log mot mig medan han tog tag i mina händer.
“Wanna go out and celebrate the new year with me?” frågade jag och Niall nickade.
Vi gick upp för en trappa och ut till en liten balkong där vi båda ställde oss och tittade upp emot himlen.
“The sky is like you... Beautiful” sa Niall och lade en arm omkring mig.
“Then the sky is also like you” sa jag och log stort.
Det blev tyst en liten stund innan vi hörde massa röster där nedanför. Nu skulle fyrverkerierna strax börja, klockan var nästan tolv. Vi båda såg spänt på medan det första fyrverkeriet sköts upp på himlen och gav ifrån sig massor av färger. Nialls blick vändes mot mig och tittade in i mina ögon.
“Happy new year Ellie” sa han och log stort.
“Happy new year Niall” svarade jag och lade armarna omkring honom.
Jag såg hur han lutade sig fram emot mig och jag pressade mina läppar mot hans. Jag kände hur han besvarade kyssen och jag log stort. För jag visste att det nya året skulle bli det bästa någonsin.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: