Live While We're Young - del 44

| Postat i: Live While We're Young
                 

Ellies Perspektiv
Jag vaknade upp av att något rörde sig bredvid mig i sängen. Jag drog täcket över huvudet, att gå upp från den varma sängen var något som jag verkligen fruktade. Värmen som fanns här under ville man bara stanna i resten av dagen. Men när får jag som jag vill? Just det, aldrig.
“C’mon babe, wakey wakey” hörde jag Niall säga samtidigt som han drog bort täcket från mitt huvud.
Jag mumlade något ohörbart som svar och försökte få tag på täcket.
“Nope” sa den irländska rösten och drog bort täcket ännu mer.
Jag vände mig om så jag låg med ryggen mot honom. Jag ville verkligen inte gå upp. Det rörde sig lite mer bredvid mig och innan jag visste ordet av det så hade blöta läppar pressats mot mina. Jag tänkte precis besvara kyssen när Niall drog bort.
“You can get more if you get up now” sa han och gick bort från sängen och gick till det lilla köket istället. Jag bestämde mig för att stanna kvar i sängen ett litet tag till bara, men detta hade tydligen Niall räknat med så efter bara någon minut stormade det in två pojkar som hoppade upp i sängen och slängde sig på mig.
“Harry! Louis! Get out of my bed!” ropade jag. Förvånansvärt så lyssnade de faktiskt och snart var de bort från sängen. Men det dröjde inte länge innan de började kasta kläder på mig.
“Ooh, look at this Harry, Ellie wear thongs” hörde jag Louis säga innan jag fick ett par trosor i mitt ansikte. Jag kunde skymta Niall i soffan som försökte hålla sig för skratt. Jag tog bort trosan från mitt ansikte och utan att småkillarna märkte det hade jag lyckats komma till Niall.
“Good work Niall, I’m up” sa jag och räckte ut tungan mot honom. Han reste sig upp och ställde sig mitt emot mig.
“Well at least it worked” sa han och böjde sig fram för att kyssa mig. Jag backade undan och mötte Nialls förvånade blick.
“I’m not gonna kiss you, you let Louis and Harry come in here and throw clothes at me” sa jag och gick till det lilla kylskåpet för att hitta något att äta. Jag tog fram mjölk och flingorna som stod på bänken och lade allt i en skål och skulle precis stoppa en sked i munnen när Niall tog skeden och stoppade den i hans mun istället.
“Niiiiall, it’s my food” sa jag och tog tillbaka skeden.
“That’s because you didn’t kiss me” svarade han.
Jag himlade med ögonen och åt snabbt upp flingorna.
“So, what’s the reason that you wanted me to wake up?” frågade jag.
“I just wanted company” svarade han och ryckte på axlarna.  
“Seriously Niall? You couldn’t just wait an hour before you woke me up?” svarade jag.
“And also because we’re going out shopping today”
“Why? I’m not in mood for shopping”
“Babe, I told you yesterday that we’re going out shopping today. You said you needed a new dress for the party tonight” svarade Niall.
“What party?” frågade jag.
“Ellie, it’s new years eve today, have you forgot it?” sa han och lade en arm om min midja.
“Noo.. I’m just tired” svarade jag.
“Or your memory is bad”
Jag suckade innan jag började gå mot min väska som innehållet nu fanns lite överallt i rummet. Någon slog till mig på rumpan och när jag vände mig om såg jag Niall stå där med en blick som visade att han var skyldig.
“I really like your outfit sweetie” sa han och blinkade med ena ögat. Jag kollade ner och såg att jag hade på mig Nialls tröja som precis täckte min rumpa och ett par trosor. Jag bestämde mig för att ignorera honom och började istället plocka upp alla kläder som låg lite överallt. Harry och Louis syntes inte till någonstans så de hade förmodligen lämnat oss. Jag slängde in alla kläder i min resväska innan jag bestämde mig för en outfit.
“Can I get a kiss now?” frågade Niall och jag vände mig om.
Han stod där och tittade på mig med hundvalpsögon.
“Fine” svarade jag med ett litet leende.
Jag böjde mig fram och gav honom en kyss.
Vi drog på oss lite kläder och borstade tänderna. Nu skulle vi allt ut och shoppa.

Vi tog en taxi in till Oxford Street och jag drog med Niall in till Forever 21, min favoritaffär. Jag gick runt i butiken ett tag med Niall släpandes efter mig.
“Ellie, please just choose a dress or something so we can get out of here” sa Niall lite trött.
“But I’m not done yet” sa jag och flinade.
“Oh, girls and their shopping needs” suckade Niall.
Jag drog med mig ett par klänningar till provrummet med Niall bakom mig. Jag provade den första klänningen som var marinblå. Den glittrade och gick ungefär till mitten av låren. Den satt faktiskt ganska bra. Jag öppnade provrumsdörren och gick ut till Niall.
“What do you think?” frågade jag osäkert.
“It looks really good” sa han och log.
“Well I’m not so sure..” sa jag och snurrade runt.
“I will try the other one also” sa jag och gick in i provrummet igen. Jag hörde Niall mumla något ohörbart precis när jag stängt dörren. Jag drog av mig klänningen och tog på mig den andra som var lila. Den hade inga band och slutade precis nedanför rumpan. Den satt tajt åtsittande mot min kropp, men det kändes inte riktigt som mig. Jag bestämde mig för att gå ut till Niall för att se vad han tyckte.
Han kollade upp från sin mobil när han hörde att jag kom ut.
“What do you think?” frågade jag. Han skannade mig upp och ner och hans ögon blev stora.
“Well..” började han men jag avbröt honom.
“I don’t like it. I look like a slut” sa jag och skulle precis gå in till provrummet igen när Niall greppade min ena hand. Han drog mig nära honom och kysste mig i en passionerad kyss.
“You don’t look like a slut, you look amazing in everything” viskade han och lutade sin panna mot min. Jag log och kysste honom en till gång innan jag gick in till provrummet igen. Jag tog av mig klänningen och satte på mig mina vanliga kläder igen. Jag gick ut till Niall igen och hängde tillbaka klänningarna där jag tagit dem. Niall tog min hand och flätade samman våra fingrar.
“Where do you wanna go now?” frågade Niall och tog upp våra händer mot hans mun och för att kyssa min hand.
“I don’t know, maybe Bik Bok?” sa jag och ryckte på axlarna.
“Sure” sa han och vi gick in till Bik Bok som låg snett mittemot Forever 21. Jag gick runt bland de olika klänningarna. De allra flesta var glittriga och väldigt korta men tillslut hade jag hittat en som jag verkligen fastnade för. Den var glittrig utan band och vid brösten var den silvrig, vid magen var den av färgen brons och längst ner var den guldig. Jag grabbade tag i Niall och vi gick till provrummen. Jag gick in i ett av båsen och tog snabbt på mig klänningen. Jag försökte dra upp dragkedjan där bak men självklart kunde jag inte dra upp den helt.
“Eehm, Niall can you help me with one thing?” frågade jag och kort därefter var han inne i provrummet med mig. Han såg genast vad jag behövde hjälp med och drog upp dragkedjan det sista.
“I really like this, but what do you think” frågade jag och kollade in i spegeln.
“You look perfect sweetie, this is the dress you should wear tonight” svarade han och lade sina armar om mig och hans huvud på min axel.
“You’re right” svarade jag och log mot honom i spegeln.
Han kysste mig mjukt och jag besvarade ivrigt kyssen medan jag lade mina armar omkring honom. Våra tungor möttes och ingen av oss gick ifrån den andre. Han puttade försiktigt upp mig mot väggen och våran kyss övergick snabbt till hångel. Det kändes så bra, allting sprudlade i min kropp. Mitt hjärta dunkade hårt och jag kände mig kärare än någonsin i Niall. Våra tungor lekte ivrigt med varandra och mina händer var överallt i hans hår. Jag hoppade upp och virade mina ben runt hans midja. Vi slutade inte hångla någon gång och jag var så himla lycklig. Här stod jag, Ellie, i ett provrum och hånglade med självaste Niall Horan från One Direction. Vem skulle kunna tro det?
Vi drog oss undan efter ett tag och andades tungt. Jag stannade i hans famn och kollade in i hans klarblåa ögon. Ett stort leende spred sig på hans läppar som var lite svullna. Jag log tillbaka mot honom innan jag kraschade mina läppar mot hans igen. Men den här gången blev det bara en vanlig perfekt kyss som var helt underbar.

Niall’s Perspektiv
Okej, nu var jag riktigt kär. Ni vet så där superkär som folk bara är i filmer där de får sin perfekta prins eller prinsessa. Så där sprudlande lyckligt kär kände jag mig. Ellies läppar mot mina, den känslan var obeskrivlig.

När vi kom ut ifrån provrummet hand i hand var vi nog båda lite rosiga i ansiktet. En gammal tant tittade surt på oss och rynkade på pannan. Men vem brydde sig? Jag svingade våra händer i takt och log mot Ellie som log tillbaka. Min vackra tjej. Vi gick till kassan och hon betalade för klänningen. Hela tiden höll jag i hennes hand, jag ville aldrig släppa den. Om jag hade fått välja hade jag stannat i detta ögonblicket för alltid med Ellie bredvid mig. Vi gick ut ifrån Bik Bok och satte oss på en bänk och jag tittade på henne med ett litet leende och hon log tillbaka.
“That was great” sa hon och jag förstod att hon syftade på kyssen.
“I know, I hope we can do it more often” svarade jag och log som en idiot.
Hon nickade och jag lade en hårslinga bakom hennes öra som hade fallit fram i hennes ansikte.
“I just gotta do one thing, I’ll be back in like five minutes. Just wait here” sa jag och ställde mig upp.
“Okay” svarade hon och jag kysste snabbt hennes panna och skyndade iväg till mitt ärende.

Ca fem minuter senare var jag tillbaka och tog tag i Ellies hand.
“Wanna go home now?” frågade jag och hon nickade.
Vi tog en taxi till hotellet och gick upp till mitt rum.
När vi kom in drog Ellie av sig sina skor och slängde sig ner i min säng. Jag satte mig bredvid henne med armarna runt omkring henne och hon lutade sitt huvud mot min axel.
“What should we do?” frågade jag och gäspade.
“We can watch TV” sa jag och slog på tv:n och fick en chock.
“E-Ellie...” mumlade jag och stirrade på skärmen.
“Yes?” frågade hon trött emot min axel.
“We’re on tv”




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: