Live While We're Young - del 43

| Postat i: Live While We're Young
                  
Nialls perspektiv
“Today is gonna be the day that they’re gonna throw it back to you, by now you should’ve somehow realised what you gotta do” sjöng jag och de andra killarna.
Vi sjöng på wonderwall och jag klinkade på min gitarr till. Det lät kanske inte världens bästa men vem brydde sig? Vi hade kul tillsammans.
Det var kväll och vi satt alla i en ring, jag, killarna och Ellie. Vi hade det allmänt trevligt och det var en bra stämning. Ellie ville inte sjunga med för hon sa att hon ville höra våra röster, hon älskade dem. Det kändes så sjukt bra att Ellie var min flickvän nu, och vi hade tänkt berätta det för de andra ikväll. De visste inte än och jag visste att Harry och Louis bara skulle retas ändå.
Vi sjöng klart och jag släppte gitarren och greppade tag i Ellies hand istället.
“We should tell them” mumlade jag i hennes öra och hon nickade.
“Guys, we have something to tell you” sa Ellie och tittade på mig.
“Yeah?” sa Louis nyfiket.
“Wait! Are you pregnant Ellie?” frågade Harry
“Ha-ha, really funny Harry, no I’m not pregnant for god sake” svarade Ellie muttrande.
“What is it then?”
“Well, Ellie is my girlfriend” sa jag medans en rodnad spred sig på mina kinder.
“That was in time” sa Louis.
“But we’ve already figured that out” fortsatte Harry. Ellie räckte ut tungan åt honom innan Liam sa.
“Well I’m happy for you guys”
“Thank you Liam” sa Ellie.
“I’m also happy for you” sa Zayn och jag log mot honom som svar.
“You spend so much time together that it’s not even a surprise” sa Louis och flinade.
“Yes, I wonder what you do on all your alone time” sa Harry och flinade mot Louis och de gjorde highfive igen.
Jag suckade tungt.
“Well, you and Louis can’t even take it serious” sa jag och tittade på Harry.
“What? I just said I wonder what you do” sa Harry och fick ett slag på armen av Ellie.
“Shut up, if I hear your voice again I’ll kill you, understood?” sa Ellie vasst och stirrade argt på Harry.
Harry nickade för han såg likaväl som jag att hon inte var på humör.
Ellie tog tag i min hand och ställde sig upp.
“Let’s go, I’m tired of them” sa hon irriterat och jag ställde mig upp.
“Sure” svarade jag och Ellie drog ut mig ur Harrys rum in till hennes hotellrum.

“Aah I can’t stand them right now” sa Ellie frustrerat och satte sig på soffan. Jag satte mig bredvid henne och lade en arm om hennes midja och drog henne närmre mig.
“They are just jealous” viskade jag och kysste hennes panna.
“Yeah you’re right, let’s talk about something else” svarade hon och lade sitt huvud på min axel.
“So how is everything with the baby?” frågade jag.
“I think it’s good, but they don’t know which gender it is” svarade hon.
“Well what do you think about the baby then?”
“Well, I wasn’t so happy about it before but now when I see how happy Anne and dad are I can’t help myself and think that this is good for our family. I think it will bring us closer”
“You’re going to be a great big sister” sa jag varmt och och log mot henne.
“Thanks, I hope so. You know I love Harry, but I’m just so tired of him and Louis right now. They can never take me serious...” sa Ellie och suckade.
“Well, I know... But you shouldn’t care about them. They can say what they want because as long as I’m with you everything will be okay” sa jag och pussade henne på pannan.
“You are so cute” sa Ellie och slog sig ner i mitt knä.
“You are cuter” sa jag och log lite.
“But you are the cutest” sa Ellie och jag skrattade lite.
Jag kände mig så lycklig. Ellie var som en ljus stjärna på en svart himmel. Hon gjorde allting perfekt bara med hennes närvaro.
“Wanna watch a film?” frågade hon och pillade med mitt hår som hon vet att jag älskar.
“Sure” svarade jag och lyfte av henne från mitt knä.
“But do you have any films with you?”frågade jag efter ett tag när jag insåg att vi var på hotellet.
“Yeah, look in my suitcase” svarade hon och gick ut till köket. Jag gick till hennes väska som låg bredvid hennes säng och öppnade den. En massa kläder låg huller och buller. Ja, att ha ordning är inget som min flickvän är bra på. Jag fortsatte leta och efter ett tag hittade jag “American Pie”. Jag tog med den ut och satte in den i dvd:n. Ellie kom snart ut med en skål med popcorn och vi satte oss i soffan med skålen i hennes knän, som jag snabbt flyttade på, till mina egna knän. Jag stoppade en hand full med popcorn i min mun vilket fick Ellie att skratta.
“You’re too cute” sa hon och fnissade.
“You become who you spend time with” svarade jag och blinkade med ena ögat. Hon rodnade lite innan hon lutade sig mot mig och kysste mig på kinden. Innan hon hann dra sig undan så vände jag ansiktet mot hennes så att våra läppar nuddade varandra. Hon skrattade lite innan hon besvarade den. Jag log genom hela kyssen, kunde man bli lyckligare än såhär?

Harrys Perspektiv
“Guys, can’t you just be happy for them for one second?” frågade Liam allvarligt.
“But it’s so fun to tease them...” sa Louis till svar.
“Yes, they don’t really mind it” sa jag och tittade på Liam som nu rynkade pannan.
“Actually... I think they do. They have feelings too, you know. And they’re not happy about that you never can take them serious” sa Liam och tittade från mig till Louis och tillbaka på mig.
“Don’t look at me like that!” sa jag lite surt och stirrade in i väggen.
“Guys, Liam is right. She’s your sister, Harry” sa Zayn och lade en hand på min axel.
“But it is funny to tease them” s Louis och skrattade lite men tystnade när han såg Liams blick.
Jag suckade tungt. Kanske hade Liam rätt? Ellie hade ju faktiskt sett rätt så sur ut. Men samtidigt, det var väl inget att bli sur över? Men hon hade ju också känslor. Jag antog att Liam och Zayn hade rätt, vi kanske hade gått för långt. Jag ville ju inte att Ellie skulle vara ledsen eller sur på mig, vilket jag var ganska säker på att hon var.
“Okay, you’re right” sa jag till slut.
Liam log ett litet leende.
“Now, go and talk to them. I’m sure they’ll forgive you if you just apoligize. They’re happy with eachother, please just let them be that?” sa Liam och puttade upp mig och Louis ifrån soffan.
“Fine” muttrade Louis och tog min arm och drog ut mig mot Ellies rum.

Vi knackade på Ellies dörr.
“Come in!” hördes det och jag öppnade dörren och vi gick in.
Ellie och Niall satt på hennes soffa, tätt ihopslingrade. Båda tittade upp på oss.
“What do you want, tease us?” frågade Ellie lite irriterat.
“No...” mumlade Louis och tittade på mig.
“Actually...” Jag svalde. “Actually we want to apoligize for teasing you guys. We didn’t mean to make you mad or sad, and we’re sorry for teasing you just because you’re happy with eachother. Right Lou?” sa jag och tittade på Louis.
“Yeah.. We’re really sorry” sa Louis och vi båda tittade på Ellie och Niall.
“It’s okay.. I guess” sa Ellie och kom fram och gav oss båda en kram.
Vi kramade glatt tillbaka och Niall hakade på i kramen.
“Friends?” sa jag och tittade på Ellie.
“Friends”




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: