Live While We're Young - del 39

| Postat i: Live While We're Young
                  

Ellies Perspektiv
Vi hade precis kommit fram i London och tydligen hade flera fans också fått reda på det. Hela perrongen var full av folk och det kändes väldigt obehagligt. Jag försökte snabbt ta mig igenom folkmassan, vilket inte var det lättaste. Jag skulle möta resten av killarna på parkeringen och förhoppningsvis så har de inte blivit upptäckta av fans ännu.
Jag vände mig om för att ta Harrys hand men såg att han var långt bakom och skrev autografer samtidigt som han försökte ta sig framåt. Jag fortsatte min lilla vandring framåt och efter ett tag var jag äntligen framme.
“Hi guys!!” ropade jag och vinkade. Louis sprang genast fram till mig och omfamnade mig i en bamsekram.
“Hi Ellie, soo you and Niall huh?” viskade han i mitt öra.
“Who told... Harry, I’m going to kill him” muttrade jag innan jag drog mig ur kramen. Jag kramade om Liam och Zayn innan jag mötte Niall’s blick. Ett leende spred sig på våra läppar innan vi kramade om varandra. Jag kunde se Louis’ flin i ögonvrån men valde att ignorera det.
“I’ve missed you” sa jag tyst så bara han skulle höra och kramade honom lite hårdare.
“I’ve missed you too Ellie” svarade han. Vi drog oss ur kramen och jag fastnade genast i hans blick. En rodnad spred sig på hans kinder samt på mina och jag skulle kunna stå där hela dagen om det inte vore så att Harry kom och störde.
“Hey Niallman” utbrast han glatt och kramade om honom.
“Hi Harry” svarar Niall glatt och kramar om honom.
“So, shall we go?” frågar Liam efter ett tag.
“Yeah” svarade Harry och satte sig i bilen.
“Where are we going?” frågade jag och satte mig bredvid Niall i baksätet.
“To the hotel, duuh” svarade Harry och jag räckte ut tungan åt honom. Han vände sig om och satte armarna i kors. Haha, 1 point to Ellie! tänkte jag, innan jag lutade mig bakåt för att förmodligen få sova eftersom jag inte fick göra det på tåget för då skulle Harry bli “uttråkad”.

Niall’s Perspektiv
Vi gick in i hotellrummet som faktiskt var mer som en svit. Det fanns fyra sovrum, två badrum, ett litet kök och ett litet vardagsrum. Jag trivs faktiskt väldigt bra och med Ellie här kommer det bli ännu roligare.
“So, where’s my room?” frågade Ellie och avbröt tystnaden som uppstått.
“Over here, I’ll show you” svarade jag. Hon log mot mig innan vi gick till hennes rum.
“Wow! A walk in closet!” utbrast hon och sprang fram för att öppna den. Jag ställde mig bredvid henne och skulle precis säga en sak när vi båda blev in knuffade i garderoben. Personen som hade knuffat in oss låste och vi var fast.
“C’mon, whoever it is, let us out!” ropade Ellie och bankade på dörren.
“Never” hördes Harrys röst.
“We are going to watch a film in two hours, THEN we can let you guys out” svarade Louis och skrattade.
“Don’t you think this is too mean?” frågade Liam.
“No, they like eachother but they don’t admit it, now they have their chance” sa Louis mycket väl medveten om att vi hörde det. En lätt rodnad spred sig i mitt ansikte och kort därefter hörde jag en dörr stängas.
“Soo...” började jag och satte sig ner och klappade med handen bredvid mig för att visa att hon skulle sätta sig ner bredvid mig. Hon satte mig ner och en pinsam tystnad uppstod direkt.
“I was wondering that... maybe you... would like to hang out tonight... or something?” frågade jag och drog en hand genom mitt hår.
“Like a date?” frågade hon och började göra något slags mönster med pekfingret på golvet.
“Yeah... But only if you want to” svarade jag snabbt.
“I would love to, Niall” utbrast hon och log innan hon slog armarna om mig och omfamnade mig i en kram. Ett stort leende spred sig på mina läppar. Hon hade sagt ja. Vår första dejt skulle vara ikväll och allt som fanns i mitt huvud var att den var tvungen att vara perfekt.

Ellies Perspektiv
Mitt hjärta började slå riktigt fort och det kändes som om det skulle hoppa ur bröstet. Niall hade precis frågat om jag ville gå på dejt med honom. Och innan jag hann tänka så hade jag svarat;
“I would love to, Niall” vänta. Ville jag verkligen det här nu? Men det är klart jag vill, jag har ju gillat honom jättelänge nu, och det var ju dethär jag ville. Gå på dejt med Niall.

Ett stort leende spred sig på hans läppar och jag kunde låta bli att själv le också. Jag slog armarna om honom och drog in han i en kram. Gud, jag älskar hans kramar!
Vi drog oss undan från kramen och jag satte mig bredvid honom igen. Han lade en arm om mina axlar och allt jag kunde tänka på var dejten ikväll.

Harrys Perspektiv
“They have been in the walk in closet in an hour now, don’t you think it’s enough?” frågade Liam.
“Well, I’m quite bored and I want to tease Ellie, I haven’t done that in a while, so yeah. Let’s bring them out” svarade jag och reste mig från soffan för att gå in till Ellies sovrum. Jag låste upp dörren till garderoben och fann dem sittandes i varandras armar i ett av hörnen.
“Aaww, look at the lovecouple...” började jag men slutade genast prata när jag såg Ellies dödsblick.
“Well, if you guys wanna stay in here all day then it’s fine with me” sa jag och började gå ut från rummet men hörde snart fotsteg bakom mig. Ett blont huvud visade sig framför mig som sa;
“We’re going on a date tonight” innan han försvann in på sitt och Zayns rum.
Jag stannade tvärt vilket ledde till att Ellie gick in i mig.
“Damn you, Harry” muttrade hon och försökte ta sig förbi mig.
“Wait a second. You’re going on a date with Niall tonight?”
“Yes. Can you move out of my way?” sa hon och log.
“EVERYONE, NELLIE ARE GOING ON A DATE TONIGHT!” ropade jag så de andra hörde.
“No way” hördes Louis’ röst innan han kom rusande mot oss.
“Now is both Liam and Niall taken. The fans will go crazy” sa Zayn som också hade kommit till oss nu.
“What?” frågade Ellie.
“Yeah, Liam is dating Danielle. A dancer from xfactor” förklarade jag.
“LIAM JAMES PAYNE! HOW DARE YOU TO NOT TELL ME THAT YOU ARE DATING DANIELLE!?” skrek Ellie på honom samtidigt som hon började jaga honom.
“I’m sorry!” ropade Liam tillbaka samtidigt som de båda skrattade.

“Hey, what’s going on out here?” frågade Niall mig som nyss kommit ut från sitt rum.
“Liam didn’t tell her that he’s dating Danielle” svarade jag och kollade roat på Ellie som nu hade börjat kasta frukt på Liam.
“Well, I better not keep secrets from Ellie then” sa Niall och log.
“You better not” svarade jag och vände sedan blicken mot fruktkriget som nu startat, vilket Louis med glädje deltog i.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: