Live While We're Young - del 36

| Postat i: Live While We're Young
                  
Ellies Perspektiv
“HELLO GUYS!” ropade Louis och de andra sa hej.
“How are you all?” frågade Liam och log.
“Just great, we’re chilling today” svarade jag.
“My mum forced me to go shopping today” sa Niall.
“It’s funny to go shopping!” utbrast jag glatt och möttes genast av fyra blickar som kollade konstigt på mig.
“Yeah, it is” sa Louis och log mot mig.
“Seriously Louis, how can you find it funny to go shopping?” frågade Harry.
“Because it is, duuh” svarade han enkelt.
“You and I really need to go shopping someday” sa jag.
“Woah, I didn’t say I think it’s funny to go shopping with a girl, you just wanna buy makeup, underwears and tampons”
“No we don’t!”
“Oh, yes you do”
“No”
“Yes”
“No”
“Okey guys, shut up!” sa Zayn tillslut. Jag räckte ut tungan åt Louis innan jag vände mig mot de andra.
“Thank you Zayn” sa Harry och suckade lättat.
“Shut up” sa jag och slog till honom i bakhuvudet som slutade med att vi satt och slog varandra på den andras arm. Louis kollade roat på oss, Niall skrattade sitt härliga skratt medan Liam och Zayn bara skakade på sina huvuden. Efter ett tag slutade vi och vi återgick till samtalet igen, men jag kunde inte släppa Nialls blick ur min. Den senaste tiden hade vi faktiskt kommit varandra ganska nära vilket jag var väldigt glad över. Han var alltid så himla snäll och finner bara det positiva i saker.
“Soo, it’s just three weeks left before Christmas, what do you guys want?” frågade Liam och min blick hamnade på honom istället.
“Hair products” sa Zayn direkt.
“But you already have like... a lot” svarade Niall.
“You can never get too much of it” sa Zayn och blinkade med ena ögat. Vi andra bara suckade åt honom innan vi började rabbla upp om vad vi ville ha
Louis’ Perspektiv
To Hazzabear <3:
Did u see how Ellie and Niall looked at eachother? ;)

Ett flin spred sig på mina läppar när jag skickade iväg smset till Harry. Det var så uppenbart att de gillade varandra. Varför döljer de det? Just go with the flow! Mitt tänkande avbröts av att min mobil pep till.

From Hazzabear <3:
Yeah I know, I’m sooo gonna tease her :p mohaha... I think that Niall is good for her, I mean she is still sad about that with Matt...

To Hazzabear <3:
Yes you’re right, Niall would treat right and besides, they actually look quite cute together ( i feel like a girl when i’m writing this) :P

From Hazzabear <3:
You r a girl :P

To Hazzabear <3:
Hey! That’s mean! :(

From Hazzabear <3:
Sorry Boo Bear! :( u know that i love u :) x

To Hazzabear <3:
I love u too hazza ;) x

From Hazzabear <3:
Now, if u don’t mind, I’m gonna find Ellie and tease her until she admits that she likes Niall :D

Harrys Perspektiv
Jag skickade iväg ett sista sms till Lou innan jag bestämde mig för att leta reda på Ellie.
“Ellie, where are you!” ropade jag.
“In my room, don’t come in”
“Too late” svarade samtidigt som jag öppnade hennes sovrumsdörr.
“What do you want?” frågade hon och kollade bort från sin mobil.
“Who are you texting with?” frågade jag och satte mig bredvid henne på sängen.
“No one” svarade hon snabbt och tryckte mobilen närmare sin kropp så att jag inte skulle kunna se. Inte för att det stoppade mig...
“Fine” sa jag och drog mobilen ur hennes grepp.
“Harry!!! Give it back!” skrek hon och försökte få tag i den. Jag ställde mig upp och höll den högt upp så att hon skulle nå den.
“C’mon, I can’t reach it” sa hon surt och försökte hoppa för att få tag på den.
“That’s the point sis” sa jag och sträckte på mig för att kunna läsa.
From Nialler:
How r u? I miss u :( x

To Nialler:
I’m fine n u? Aaww, I miss u too x

From Nialler:
Just fine, eating u know :P r u coming to London next week with us? :) x

To Nialler:
Haha, it doesn’t surprise me at all Niall :P yeah, I think I will if I can get off from school... :/ x

From Nialler:
They will, or if not, I will make them to ;) xx

To Nialler:
Haha, u’r so cute :P

Mer hann jag inte läsa innan Ellie ryckte telefonen ur min hand.
“Why are you reading my conversation with Niall?!!” skrek hon argt.
“Because I wanted to know a thing” svarade jag enkelt och ryckte på axlarna.
“What’s that then? Couldn’t you just ask me instead of reading MINE and NIALLS conversation?!”
“No I couldn’t because you would just lie to me then”
“Harry, what is it that you want to know?” frågade hon lite lugnare.
“You like Niall, don’t you” frågade jag direkt vilket fick henne att stanna till. En lätt rodnad spred sig på hennes ansikte innan hon snabbt svarade.
“No”
“C’mon Ellie, everybody can see it, and I think it’s cute” svarade jag och log lite.
“N-no I don’t like him more then a friend” sa hon tyst och kollade ner på golvet.
“Ellie, I’m your brother. You can talk to me, I’m not going to tell anyone” sa jag och lade en hand på hennes axel.
“Thanks Harry, it means a lot. But if I tell you, do you promise then that you DON’T tell ANYONE?”
“I promise”
Hon suckade innan hon äntligen sa det jag ville höra.
“Fine, I like him” och ett stort leende spred sig på hennes läppar.
“I knew it” sa jag och log ett triumferande leende. Hon boxade till mig löst på armen innan hon gick ut från rummet.

To Thesexybeast (Lou):
She admitted it! She likes him :D

From Thesexybeast (Lou):
Good! Plan “Nellie” has now started! ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: