Live While We're Young - del 28

| Postat i: Live While We're Young
                  
Zayns perspektiv
Vi alla satt i soffan uppe i hallen på övervåningen. Ellie och Niall mötte varandra på en Fifamatch och jag, Harry, Liam och Louis satt och babblade om ingenting. Efter varje mtach fick den som vann möta någon annan. Min blick riktades mot Ellie och hon såg så glad ut. Som om det med Matt aldrig hade hänt. Det var klart att hon kanske fortfarande var ledsen, men vi hade lyckats bra med att få henne på bra humör. Man märkte också tydligt på Harry att han var mycket gladare när Ellie mådde bra. De stod varandra väldigt nära som syskon, deras relation verkade väldigt bra. När jag såg dem så saknade jag genast alla mina systrar, vi hade inte setts på några veckor nu.
”Yes! Goal again!” ropade Ellie och höjde glatt armen i luften.
”Ah, stop being so good” sa Niall och log retsamt mot Ellie.
”Nope, if I win the whole tournament you have to give me some kind of prize” sa Ellie och tittade allvarligt på Niall men riktade sedan blicken mot oss fyra.
”Not only Niall, all of you” tillade hon.
“Sure, why not” sa jag och ryckte på axlarna men något i ögonvrån fångade min uppmärksamhet. Harry och Louis tittade med ett flin på varandra och jag suckade inombords. För jag förstod genast att de planerade något elakt för Ellie. Jag tyckte nästan synd om Ellie så mycket som de höll på med henne men kunde samtidigt inte komma ifrån att det var kul. För det var det. Ellie såg det inte utan hade ögonen på tv-skärmen.
”Come on Niall, the game isn’t finished yet” sa hon och log malligt mot Niall som tog upp sin kontroll igen.
”Now it’s my time to do a goal” sa han och riktade blicken mot tvskärmen och matchen var igång igen.
”Not a chance, piggie” svarade Ellie och fick ett leende på läpparna.
”Hey, why are you such a meanie!” utbrast Niall förnärmat. Han pausade spelet och släppte snabbt kontrollen. Sedan hoppade han på Ellie i soffan och började kittla henne och hon skrek av skratt.
”Stop it! Stop it piggie! Help me!” Tjöt hon och försökte knuffa bort Niall från henne. Men han var både tyngre och längre än henne så det gick inte så bra. Louis och Harry hoppade för en gångs skull inte på henne, men jag antog att det var för att de redan hade en plan. Jag funderade på om jag skulle gripa in men det såg så roligt ut att jag bara lutade mig tillbaka i soffan.
”You don’t call me piggie again!” ropade Niall och fortsatte kittla henne.
“Okay, okay! I won’t!” skrek hon och försökte få bort Niall från sig.
Hon lyckades faktiskt och rusade ut från soffan men hann inte långt förrän Niall hade slängt sig på henne på golvet. De rullade runt och brottades ett tag men Niall hade redan övertaget. Till slut hade han fått ett bra grepp om henne och hon kunde inte ta sig ur.

Ellies perspektiv
”I got you!” utbrast Niall när han hade fått ett grepp på mig som jag inte kunde ta mig ur.
Jag log som svar och andades tungt. Det hade varit jobbigt att hålla på att brottas med någon som är större än en själv. Niall andades också tungt, det var jobbigt att brottas. Våra ögon möttes för en sekund. Vad blå ögon han hade, det hade jag inte tänkt på innan. Niall vände bort blicken och klev av mig och jag satte mig snabbt upp och hörde några som viskade ”now!” Jag vände mig snabbt om och möttes av Harry som rusade mot mig och lyfte upp mig.

”Let me down!” skrek jag men han lyssnade inte. Han gick ut med mig till trädgården och släppte ner mig i gräset. Jag han knappt ställa mig upp innan jag kände vattenstrålar mot hela mig. Louis hade en stor vattenslang som han sprutade rakt på mig. Harry hade rusat och hämtat en vattenpistol och han sprutade på mig för full hals. Vattnet var iskallt och jag rös.
”Iiiiihhhhhh!” skrek jag och rusade iväg längs gräsmattan med Harry och Louis efter mig.
”Stop it!” vrålade jag medan jag sprang till gräsmattans kant och vände och rusade tillbaka mot altanen.
”Never!” skrek Harry och började skratta, vilket Louis också gjorde. Harry skrattade så mycket att han knappt kunde stå upp. Louis fortsatte spruta på mig och Zayn kom rusande med en hink full med vatten.
”We’re coming for you Ellie!” ropade han samtidigt som han rusade rakt mot Louis och hällde hela hinken over honom. Louis var blöt överallt. Han var blöt på de där ställena man bara inte vill vara blöt på. Niall sprang ut med en hink och kastade på Harry och efter honom kom Liam rusande med en vattenpistol och började spruta på oss allihop. Jag skrattade så att jag höll på att kissa på mig.
”Louis, you look like…” skrattade jag fram och kunde inte få fram mer av meningen för skrattet hindrade mig.
”SHUT UP ELLIE, COME ON HARRY LET’S HUG HER!” skrek Louis och han och Harry rusade mot mig. Jag sprang iväg men hann inte så långt innan jag blev omfamnad av Harry och Louis. De var superblöta.
”Get off me!” ropade jag och efter ett tag gick de ifrån mig. Jag var själv nu nästan lika blöt som dem.
”You’re always gonna do something do me” sa jag till dem och log retsamt.
De flinade tillbaka och vi alla gick in för att byta kläder. Vi bestämde oss snabbt för att sätta på en film, det var ett rätt bra val med tanke på att vi alla var rätt blöta och kalla.

Which film should we see?” frågade Liam som stod framför filmskåpet med Zayn bredvid sig.
”I don’t know, anything but High School Musical” svarade Harry retsamt och jag flinade.
“Hmm, what about Grease?” frågade Zayn och höll I ett filmfodral.
”Yes, Grease! I love that film!” utbrast Louis och jag nickade.
”Sounds good” sa Niall och Harry nickade.
”Okay then” sa Liam och satte i filmen och vi alla satte oss i soffan med popcorn på bordet och jag kände mig gladare nu än vad jag hade gjort på ett tag. Jag var verkligen glad att dessa killar fanns som kunde förgylla min vardag.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: