Live While We're Young - del 24

| Postat i: Live While We're Young
                   
Vi alla samlades runt henne och jag la två fingrar på hennes hals.
”She's breathing” sa jag lättat. Precis när jag tagit bort mina fingrar så började hon att skratta.
”Oh my god, I didn't thought that you actually would believe me” sa hon när hon skrattat färdigt.
”It's not funny Ellie” sa jag allvarligt.
”Well, it's not funny when you two always teasing me” svarade hon och pekade på mig och Louis.
”Ellie, it is funny” sa Niall. Och då brast det, alla började skratta, förmodligen åt hur vi löjligt vi faktiskt betedde oss. Louis hjälpte Ellie upp och vi satte oss i soffan istället. Jag satte mig i mitten av den och bredvid mig hamnade Louis och Liam. Ellie hade satt sig i fåtöljen och Zayn och Niall satt i den andra soffan. Det kändes skönt att vara hemma igen och att killarna får träffa hela min familj också.
Ellies Perspektiv
Louis hjälpte mig upp från golvet och jag satte mig i fåtöljen. Jag drog åt mig min laptop som stod på soffbordet och loggade in på facebook. Det stod inget intressant så jag loggade ut nästan direkt.
”Let's do something fun” sa jag.
”Like what?” frågade Harry.
”Prank calling!” ropade Louis och hoppade upp från soffan.
”Who” frågade Liam.
”Matt” utbrast Harry och flinade. Han drog fram mobilen från sin ficka och slog in numret.
”Hello” svarade Matt.
”Hi, I'm glad to tell you that you have won 10 000 pounds” sa Harry med en rolig röst.
”Oh, really, so how can you give me those money HARRY?” frågade Matt och jag och Louis började gapskratta.
”How did you know it was me?” undrade Harry.
”Well, you didn't have hidden number” svarade han.
”Damn it” sa Harry surt.
”Harry, you're so good at this” sa jag och flinade.
”Haha, really funny Ellie”
”Hi Ellie!” ropade Matt från telefonen.
”Hey” svarade jag glatt.
”I feel it in my fingers, I feel it in my toes. Love is all around us and so the feeling grows!” sjöng Louis.
”Louis stop it!” ropade jag och började jaga honom. Vi sprang runt på övervåningen och när jag äntligen kom ikapp så hoppade jag upp på hans rygg. Jag klängde mig fast så att han inte kunde kasta av mig.
”Get off me, you stupid pig!” ropade Louis och försökte få av mig men det gick inte. När han insåg att det var lönlöst så ropade han istället på förstärkning.
”Harry, help me!” ropade han och försökte kasta av mig men jag klängde mig fast som en apa på Louis rygg.
”Well, I'm gonna think about it for a while...” sa Harry som satt kvar i soffan och flinade.
”Go on Ellie, he deserves that” sa Zayn som stod lutad mot väggen och log åt hur vi betedde oss.
”Don't worry Zayn, I will! He deserves this” log jag och hoppade upp bättre på Louis rygg.
”I wanna join!” Ropade Niall och sprang fram och hoppade upp på min rygg när jag redan satt på Louis rygg.
”Ah Niall be careful!” ropade jag när Niall hoppade upp. Louis vacklade framåt av all vikt och ramlade framlänges i soffan, och jag och Niall ramlade på honom.
”Ahh!” skrek vi alla tre och jag och Niall började skratta hysteriskt mycket. Shit vad kul man kunde ha ändå.
”That wasn't necessary! That hurt” sa Louis som låg under oss två.
”Well, you deserve it” sa jag när mitt skratt hade lugnat sig lite.
”So, can you guys get off me?” frågade Louis sedan.
”Well, I'm gonna think about it for a while...” sa jag retsamt och härmade Harrys röst. Niall brast ut i skratt igen.
”That sounded so much like Harry!” fick han fram mellan skrattattackerna och han höll sig för magen.
”Shut up you both!” sa Harry surt och rusade sedan och dundrade ner över oss.
”Ouch!” hördes det underst ifrån högen. Det var Louis, han hade det nog inte så bekvämt.
”Oh, sorry Louis mate” sa Harry och flinade som hade lagt sig över oss. Han ändrade position och det blev ännu mer obekvämt.
”Ouch Harry, your elbow is right on my stomach!” klagade jag och försökte resa mig upp men det gick uselt.
”Harry, Ellie and Niall GET OFF ME!” hördes det ett vrålande från Louis.
”No, I think this is really comfortable” sa Harry och gjorde inget som tydde på att han tänkte flytta sig.
”Harry you can get off, this is actually heavy” sa jag som låg näst underst.
”You're not even at the bottom Ellie, I am!” ropade Louis.
Liam och Zayn satt och tittade roat på oss.
”Think we should join them?” frågade Zayn Liam.
”No, Louis can't take that” sa Liam som den snälla killen han faktiskt var.
”Okay, think we should help them?” frågade Zayn Liam ännu en gång.
”No, it's their problem” svarade Liam och log.
”I can't breathe!” sa Louis och då fattade Harry äntligen att han skulle flytta på sig.
Vi flyttade oss snabbt och Louis satte sig upp med en sur min.
”Are you okay?” frågade Harry Louis oroligt.
”Of course I am! I just said that because that was the only way to get your big asses from me” sa Louis och tittade på Niall, mig och Harry.
”I'm sorry boobear” sa Harry och la en hand på Louis axel.
”Don't call me that! You're gonna die a early death Harry!” Utbrast Louis och knuffade till Harry som inte var beredd så han ramlade ner på golvet.
”Louis! You didn't have to do that” gnällde Harry som låg på golvet och höll om sitt smalben som han hade slagit i.
”Sorry mate, you know I love you” sa Louis reatsamt och drog upp Harry igen.
”I feel it in my fingers, I feel it...” började jag men hann inte längre förrän jag fick en kudde i ansiktet.
”Shut up, it's just a bromance” sa Harry och flinade sedan.
”You're so childish” sa Liam och skakade på huvudet.
Vi pratade en stund till och när vi alla insåg hur trötta vi var så vi bestämde oss snabbt för att gå och lägga oss. Vi hade redan fixat sängplatser. Jag, Louis och Niall skulle sova i mitt rum och Harry, Liam och Zayn skulle sova i Harrys rum. Vi gjorde i ordning oss och lade oss sedan.
”It was really funny today” sa Louis.
”It was. And you and Harry were annoying as always... But I'm starting to get used to it now” sa jag och log lite.
”Then imagine how it is to live with those two pigs!” sa Niall och skrattade.
”Terrible, I can guess” sa jag och skrattade lite jag med.
Louis gjorde ett grisljud och vi brast ut i skratt alla tre. Vi snackade en stund till, jag var så glad att de bodde här hos oss för några dagar, även fast Harry och Louis var sjukt jobbiga så tyckte jag väldigt mycket om killarna. Efter ett tag blev det tyst och vi alla tre somnade ganska fort, det var sent.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: