Live While We're Young - del 18

| Postat i: Live While We're Young
               
Ellies perspektiv
3 dagar senare
See u soon :)xx fick jag ett sms av Matt. Vi skulle mötas utanför x-factor huset om tio minuter. Jag borstade igenom håret en sista gång och granskade mig i badrumsspegeln. Jag hade på mig ett par jeansshorts och ett vitt linne med text på. Och ett par svarta klackar. Jag gick ut till hallen och tog på mig jackan och skorna.
”Bye!” ropade jag till de andra.
”Bye, see you later!” hörde jag Liam svara.
”Alligator!” fyllde Louis i. Jag skrattade lite innan jag stängde dörren. Jag gick till hissen som redan var på denna våning. Jag tryckte på entré knappen och hissen började sakta men säkert neråt. Det kändes som om det tog ännu längre tid än vanligt bara för att jag ville träffa Matt. Det klev på folk på flera olika våningar och det kändes som det tog en evighet innan hissen äntligen kom ner till entrén och jag kunde gå ur. Jag gick snabbt ur hissen och stegen förde mig mot utgången. Där ute skulle han stå, världens underbaraste kille och vänta. Vänta, på mig. Det pirrade lite i magen, det skulle bli så roligt att få träffa honom igen. Jag log för mig själv medan jag sköt upp entrédörren och gick ut i det varma sommarvädret. Jag tittade runt och kunde inte se ett moln på himlen. En perfekt dag alltså, för nästan vad som helst. Min blick vandrade runt och stannade på en person. Det var han. Jag sprang fram till Matt och omfamnade honom i en stor kram.
”Hi Matt!” sa jag glatt medan jag höll hårt om midjan på honom.
”Hey” svarade han och log.
Vi lossade lite på oss och han lutade sig fram och kysste mig.
”I’ve missed you these few days” sa Matt och strök mig over kinden.
“I’ve missed you too, I’m glad you’re here” sa jag och tog tag i Matts hand som han hade på min kind. Han log och tog min hand i hans.
”Should we go up to the others? I’ve missed Harry” frågade han och svängde med våra händer i takt.
”Yeah, let’s go inside” svarade jag och vi gick hand i hand in till huset.
Hissen tog åratal på sig att komma ner, men det gjorde inget. Allt var som det skulle, för Matt var ju här nu. När den kom gick vi in, det var bara vi i den. Jag tryckte på rätt våningsnummer och sedan stod vi där. Matt drog mig nära honom och våra läppar möttes. Vad jag hade saknat det här.
”I’ve missed this” viskade jag.
”Me too” svarade Matt och ännu en gång möttes våra läppar. Jag kände hur jag log i kyssen och jag la min hand på Matts nacke. Plötsligt öppnades hissen och vi både ryckte oss bort från varandra. Vi var framme på rätt våning. Men värre än det, det två tjejer och två killar stod där och de hade sett oss hångla i hissen. Jag blev alldeles röd i ansiktet och jag tog snabbt Matts hand och drog ut honom ur hissen förbi dem.
”You’re a cute couple” sa en av tjejerna och log mot oss.
”Thanks” svarade Matt medan jag drog iväg med honom.
När vi hade kommit runt hörnet stannade Matt.
”It’s okay Ellie, there’s nothing to be embarrassed about. She said we were a cute couple, that’s all” sa Matt och tog mina händer i sina.
“Okay” svarade jag och kände sakta hur mitt ansikte blev mindre och mindre rött.
”Is my face still red?” frågade jag sedan.
”Well, yes..” svarade Matt och flinade.
”Shut up, or I’ll never kiss you again” sa jag och log.
Han tystnade snabbt.
”I wouldn’t survive that” sa Matt och smekte min kind.
”Okay, let’s go” sa jag och tog Matts hand i min medan jag styrde iväg oss mot rätt rum.

Matts perspektiv
Vi gick i en lång korridor och jag förstod inte hur Ellie hade kunnat lära sig vägen till rätt rum. Jag log medan vi gick, det skulle bli jättekul att få träffa Harry igen, det var ju längesen sen sist.
Nu var vi framme, Ellie knackade på dörren för hon hade inte nyckel.
En blond kille öppnade.
”Hi Niall!” sa Ellie till den blonda killen och vi gick in i hallen.
”Hi” svarade han och gick sedan in till tv-rummet igen som var där inne.
Vi tog av oss skor och jacka och jag följde Ellie in till tv-rummet där de alla satt. Jag visste ju att det var Harry och fyra killar till, och jag visste att de hette Liam, Zayn, Louis och Niall. Mer än så visste jag ju inte. När jag fick syn på Harry sprack jag upp i ett leende och jag såg hur han sken upp när han såg mig. Han reste sig upp och kom fram och vi gav varandra en lätt kram.
”Hey!” sa Harry.
”Hi!” svarade jag medan vi slog oss ner i sofforna.
”Okay, everybody this is Matt, my boyfriend. You have heard about him” sa Ellie och jag såg hur killarna flinade.
”What?” frågade jag.
”We teased her for her ridiculus smile when she texted you” sa en kille med en ljusbrun snedlugg och en randig tröja och han log.
”Haha okay” svarade jag och skrattade.
”This is Niall, this is Zayn, this is Liam and this is Louis” sa Harry och pekade ut killarna i tur och ordning.
“Hey guys, I already know your names. Of course I’ve been following your trip on X-Factor! But nice to meet you” sa jag och log.
“Nice to meet you too” svarade Liam och det andra nickade instämmande.
”So, you have come really far in X-Factor. That’s so cool!” sa jag och tittade på dem med en uppskattande blick.
”Yeah, we can’t believe it ourselves” svarade Louis och log glatt.
Jag nickade och vi pratade lite till, de verkade väldigt trevliga. Men det man hade fått se av deras personligheter i X-Factor så hade verkat som bra killar redan då. Jag såg att Ellie blev glad när hon märkte att jag gillade dem.
”So, what are you going to do tonight?” frågade Ellie.
“We have to rehearse and we aren’t sure about the song for this week” svarade Liam.
“Okay, I thought we all could go on a movie but then me and Matt can go” sa Ellie och log mot mig.
“Sure” sa jag och log tillbaka mot Ellie.
”Yeah, we would love that, but some other night I hope we can do it” sa Harry.
“Of course” sa jag.
Vi gick sedan ner till restaurangen för att äta lite, det var ju eftermiddag nu och vi alla var hungriga. Jag längtade tills ikväll.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: