Live While We're Young - del 10

| Postat i: Live While We're Young
Torsdag kväll, date
Jag stod framför spegeln i badrummet och plattade mitt bruna hår. När jag var klar tog jag på lite mascara, en brun ögonskugga, lite eyeliner och såklart puder. Sedan tog jag fram en klänning som är rosa där själva kjolen är och blommig där uppe. Jag satte på mig den och rotade sedan fram ett par klackskor. Jag granskade mig själv och blev nöjd med det jag såg. Jag kollade på klockan och insåg att jag var tvungen att gå. Vi skulle mötas utanför bion om 20 minuter. Jag gick ner för trappan, tog på mig skorna och min jacka.
”Bye!” ropade jag till de andra.
”Bye, have fun!” hörde jag Anne ropa tillbaks. Jag stängde dörren och började gå mot busshållplatsen.

Jag gick av bussen och gick över vägen. Jag såg Matt vid ingången och vinkade. När jag kom fram så kramade jag om honom och han kysste mig på kinden.
”Hi” sa jag och log.
”Hey, you look beautiful” svarade han och log.
“Thanks, you too” han hade på sig en röd v-ringad t-shirt och ett par svarta jeans. Vi gick in hand i hand och gav biljett-killen våra biljetter som Matt hade hämtat. Vi satte oss på våra platser någonstans i mitten och väntade på att Harry Potter 6 skulle börja.

Matts Perspektiv
Vi satte oss på våra platser men jag släppte inte hennes hennes hand som kändes så liten i min. Filmen började men jag kunde inte koncentrera mig på den. Allt jag tänkte på var tjejen som jag höll i hand med. Hon är verkligen vacker, snäll och allt som en kille kan önska. Jag kollade lite på henne. Antagligen så såg hon att jag kollade på henne för hon vände ansiktet mot mig och log. Jag log tillbaks innan hon vände sig mot filmen igen.
Filmen var bra (de delarna jag såg). Vi gick ut från bion och gick till en glasskiosk lite längre bort. Vi tog varsin bägare med chokladglass och satte oss sedan på en parkbänk.
”This date couldn't be better” sa Ellie och log mot mig.
”Indeed” svarade jag. Hon log ännu större mot mig innan hon stoppade in en till sked glass i munnen.

Ellies Perspektiv
Vi slängde skräpet och han började följa mig till busshållplatsen.
”I really liked this, I hope we can do this again soon” sa Matt och tog mina händer.
”Yeah, me too” svarade jag. Han lutade sig fram och kysste mig passionerat. Jag la mina händer runt hans nacke och han la sina på mina höfter och tryckte mig närmre honom. Jättemånga känslor for igenom mig. Jag var så himla lycklig.

Jag gick försiktigt upp på mitt rum. Jag ville inte få en massa frågor, speciellt inte från Harry. Det orkade jag inte nu, plus att han bara skulle retas ändå. Jag gick in i rummet och såg att Gemma satt vid hennes dator.
”Hi, how was the date” frågade hon med en glad ton.
”Hey, it was amazing. First we went to the cinema and watched Harry Potter and after that we ate ice-cream in a park” svarade jag och satte mig på sängen.
”Sounds fun and romantic” fortsatte hon och kollade upp från datorskärmen.
”It was” svarade jag och log ett stort leende.
”You look really in-loved” sa hon och flinade lite.
”Yeah, I think I am in-love with him” sa jag och log ännu större. Gemma log mot mig innan hon vände sig mot datorn igen.
”Oh, I almost forgot... Did you kissed?” frågade hon och vickade på ögonbrynen.
”Yeah” svarade jag och gick in på toaletten för att tvätta bort sminket och göra mig i ordnning för natten. Efter tio minuter var klar och gick till rummet igen. Jag satte mig i sängen och tog fram mobilen. Jag såg att jag hade fått ett sms. Jag öppnade det och såg att det var ifrån Matt. Ett leende spreds sig på mina läppar när jag såg vad han hade skrivit.
It was really fun tonight ;) I miss u babe xx

It really was :) I miss u too Matt, but we'll see each other tomorrow in school xx

Yes we do, good night babe, sleep well xx :*

U too xx <33
Jag la ifrån mig mobilen och la mig ner under täcket. Detta var den bästa kvällen på länge.
Harrys Perspektiv
Jag hörde hur dörren öppnades och tänkte gå och kolla om det var Ellie som kom hem från sin date med Matt. Jag hade precis kommit till hallen när jag såg hur Ellie tassade uppför trappan och in på hennes och Gemmas rum. Jag antog att det hade gått bra och gick sedan tillbaks till vardagsrummet och satte mig I soffan.

How did the date go? ;) smsade jag Matt
Great :) I really like her
Awesome bro! C ya tomorrow :)
We do!
Jag la ifrån mig mobilen och riktade min blick mot tv:n där Two and a half men gick. Ett av mina favorit program.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: