The Fame Project - del 41

| Postat i: The Fame Project
Tidigare:

“Zayn, you can do whatever you want but giving up. You’re not giving up, do it for her” sa jag mjukt. Jag var fast besluten att få honom på bättre tankar.

“I’m not giving up, it’s just hard to pretend to not care about someone that your whole life is about. It’s hard to not being in love, when you really are. And now we’re on world tour and I have to be okay even though I’m not really are” sa han och jag nickade emot hans axel.

“It’s okay, Zayn. You don’t have to pretend that you’re okay if you’re not, not in front of us. We’re here for you, always” sa jag och han log svagt.

“Thanks Lou, I appreciate it” svarade han och jag log tillbaka.

“Well, no one of us seems able to sleep right now, so what about we get some popcorn, the other lads and Toy Story?” frågade jag glatt. Zayn skrattade lite men nickade.

“Liam’s gonna love it at least”.


RACHELS PERSPEKTIV

“Hey Lauren, can you pass me the sunscreen?” frågade jag vänligt Lauren som gav den till mig. Vi satt på stranden i Los Angeles på våra handdukar och chillade. Det var otroligt varmt här. Visserligen hade det nästan varit bra väder under hela min vistelse här men idag var det sådär äckligt varmt så att man bara ville kasta sig i havet och stanna där resten av livet. Jag satte på mig mina solglasögon och tog ett djupt andetag. Efter dagens repetitioner hade jag och Lauren åkt direkt till stranden för att fånga den sista värmen innan kvällen kom. Jag hade inte pratat med Carol sen bråket och hade gjort mitt bästa för att undvika henne, vilket faktiskt hade gått förvånansvärt bra. Jag tittade på Lauren som såg ut att njuta lika mycket som jag gjorde. Min mobil pep till och ett nytt sms från Zayn dök upp på skärmen.

From: Zayn<3

“Hey, I missssss youuuuuu<3 What are you doing today? I’m at Nandos with Niall :) xx


Jag log stort och knappade snabbt in ett svar. Lauren sneglade på mig, jag kunde se att hon hade något i tankarna. Jag lade undan mobilen och vände min blick mot henne. Hon tittade nyfiket på mig.

“What?” frågade jag oförstående.

“Why are you always texting so much? Who is it? Do you have a boyfriend that you haven’t told me about, Rachel?” frågade hon med sin blick fäst på mig. Men jag skakade snabbt på huvudet till svar, jag kunde ju inte berätta detta. Inte ens för Lauren. Eller?

“Then if it’s not your boyfriend, who is it?” fortsatte Lauren fråga.

“Just, my family” svarade jag och undvek hennes blick. Visst var jag skådespelerska, men det betydde inte att jag var superbra på eller ville ljuga för mina vänner. Men det var farligt om detta kom ut, något jag kunde riskera även om jag litade på Lauren.

“I can see that you’re lying. Come on, tell me. Please?” frågade hon och jag suckade, visste att jag inte kunde komma undan.

“Okay, yes I have a boyfriend” sa jag och tänkte genast på Zayn. Jag log automatiskt och Lauren såg detta.

“Okay, who is it?”

“I can’t tell you. It’s like, complicated” försökte jag förklara utan att säga för mycket.

“Oh come on Rachel, you know you can trust me. I won’t tell anyone, if that’s what you afraid of” sa Lauren allvarligt och log lite.

“Okay then” Jag suckade lite. “His name’s Zayn” Lauren såg fundersam ut, som om hon försökte komma på vem det kunde vara.

“Zayn, as in Zayn Malik?” sa hon efter någon minut. Jag behövde inte säga något, hon såg nog svaret på sin fråga på minen jag hade.

“Are you dating Zayn Malik? Wow, and I didn’t know” sa hon förvånat.

“We have kept it as a secret, you can say” svarade jag och hon nickade förstående.

“Well, two big celebrities like you two dating causes a lot of attention. So I can understand why you’re hiding it” sa hon sedan. Jag skakade lätt på huvudet.

“We’re not really allowed to be together, to make a long story short” förklarade jag. Jag ville inte gå in på några detaljer eftersom jag visste att jag förmodligen skulle bli mer ledsen och sedan inte kunna sluta tänka på det. För det var ju så det brukade bli. Men det jag nyss hade sagt gjorde Lauren nyfiken. Hennes gröna ögon granskade mig medan en rynka spred sig mellan hennes ögonbryn. Hon såg inte ut att förstå.

“Our management decided that we were going to fake date a couple of months ago, we were both against it. But we didn’t really had a choice and so we did it. And I falled for him, hard” sa jag och kände hur mina kinder hettade till. “And the feelings were mutual, we became a couple. It was all good until...” Jag tystnade mitt i meningen och tittade ner på mina händer. Lauren lade en hand på min axel och tittade medlidande på mig. Det såg nästan ut som om hon inte ville höra resten av min mening, men snart så kom frågan ändå.

“Until what?”

“Until our managers said the fake dating was over and that we had to break up” sa jag och lyfte min blick uppåt. På något sätt, i mina konstiga drömmar hade jag hoppats att Zayn skulle stå där borta på stranden och le åt mig. Hålla om mig tajt och säga att allt var bra. Säga att allt skulle bli bra, bara vi var tillsammans. Men där stod ingen Zayn som kunde rädda mig. Lauren tittade förvånat på mig, hennes mun var formad till ett o. Jag log sorgset mot henne och hon stängde munnen igen.

“So... Did you break up?” frågade hon efter en liten stund. Jag skakade snabbt på huvudet. Bara tanken på mig och Zayn som gjorde slut fick mitt hjärta att värka. Aldrig, aldrig i livet.

“No, we couldn’t. So that’s why we’re having it as a secret. Our managers don’t know about us, they think that we broke up before i travelled to the US. But we never did. Nobody knows about us” sa jag och tittade in i Laurens gröna förvånade ögon. Hon blinkade några gånger medan hon tog in allt jag hade sagt. Sedan nickade hon sakta.

“Is that why you’re always fighting with Carol?” frågade hon och jag nickade till svar.

“Yes, I hate her. And she hates me too. She expects that I’m going to forget about Zayn and just focus on my career but I can’t do that, you know” sa jag och slöt ögonen medan jag lät den milda vinden blåsa igenom mitt hår.

“I know, I understand” sa hon och jag log. Det kändes skönt att ha fått berätta för någon, att dela bördan med någon.

“But...” började Lauren och jag öppnade ögonen. Hon tittade oroligt på mig. Jag höjde frågande på ett ögonbryn.

“What happens if they find out about you and Zayn? Rachel, what happens if the worlds finds out?” frågade hon oroligt. Jag kände hur mitt ansikte bleknade, jag stelnade till och musklerna i min kropp spändes för att sedan slappna av igen. Jag tittade ner i sanden innan jag lyfte huvudet igen och mötte Laurens blick. Svaret visste jag så himla väl. Hennes ögonbryn var rynkade och öppnade munnen för att säga något.

“Would they? No, they wouldn’t, right” sa hon tveksamt. Fast det lät mer som en fråga. Jag svalde hårt innan jag svarade henne.

“Yes, they would. If they find out about us both me and Zayn will be kicked from our jobs” sa jag. Jag tystnade och visste inte om min röst skulle hålla just nu till att säga mer. Och vad mer kunde jag säga? Det var den bittra sanningen, och närmare min verklighet än vad jag någonsin hade kunnat tro.


ZAYNS PERSPEKTIV

“So we’re staying in Paris one more day then”

“Yeah, that’s what planned for us at least. One concert tonight and then to Belgium”

“It’s gonna be so much fun!”

“I know right, can just be better than the Up All Night tour.”

Niall och Liam fortsatte att diskutera turnén vid frukostbordet på hotellet medan jag fortsatte att bara halvt lyssna på dem. Mina tankar var någon annanstans, eller snarare på någon annan. Rachel. Sen hon hade lagt på telefonen i öret på mig och sedan förklarat att det varit Carol som hade stört så jag hade börjat förstå vad det verkligen var vi höll på med. Vad det var som stod på spel, hur mycket som stod på spel. Hur många gånger det hade varit så nära att vi blivit upptäckta. Jag hade nog inte fattat förrän nu hur allvarligt detta var, och vi var inte försiktigta nog. Men det var väl inte så himla konstigt om man ville prata med sin flickvän ibland? Det kunde jag inte alltid göra, hur gärna jag än ville. Det var så lätt att bli upptäckta. Ibland kunde jag känna att jag inte orkade eller ville bry mig, bara jag fick vara med Rachel. Men jag visste ju precis lika bra som alla andra att jag inte ville bli kickad ifrån One Direction. Verkligen inte. Jag suckade åt mina och Rachels jobbiga situation, vilket jag nog råkade göra mitt i Liams mening. Båda riktade genast sina blickar emot mig och jag ryckte ursäktande på axlarna.

“Zayn, did you even listen to what we said?” frågade Liam med rynkad panna.

“No... sorry. I just can’t focus on this right now” mumlade jag och drog en hand genom mitt hår. Niall tog en till tugga mat och Liam suckade.

“You need to try to focus on the tour. I know it isn’t easy, but can you please try? For the fans?” frågade han lite oroligt. Jag nickade till svar.

“It’s just... It’s been so many times they’ve almost catched us and it feels like they know, somehow” erkände jag. Jag behövde inte tala om vilka jag pratade om, de förstod att det var Carol och Connor. Jag tittade mig omkring och upptäckte nu att Harry och Louis inte var där.

“Where’s Haz and Lou by the way?” frågade jag fundersamt.

“Sleeping, like always. Or fixing their hairstyles” svarade Liam och Niall började skratta med mat i munnen.

“Eww, close your mouth irish!” utbrast jag skrattandes. Niall log ett stort leende där han stolt visade upp all tuggad mat i hans mun innan han stängde den igen.

“Food, can I marry you?” frågade han sedan och tittade ner på sin tallrik.

“Of course, I’ll be the priest” svarade jag.

“And I’ll be the best man” sa Liam vilket fick Niall att frusta av skratt.

“And you guys said I was weird! Take a look at yourselves”.


CAROLS PERSPEKTIV

Jag visste att det var något som inte stod rätt till. Något var fel. Det var som att det var något jag hade missat, men jag kunde inte riktigt sätta fingret på vad det var. Rachel brukade aldrig ringa och prata så mycket med sin familj när hon var på olika filmjobb. Det var som att hon dolde något för mig, men jag kunde inte fatta vad. Hon hade gjort klart för mig att hon inte ville vara min vän, men det respekterade jag inte ett dugg. Varför skulle jag respektera henne när hon inte respekterade mig? Hon var en bortskämd skitunge som inte fattade saker. Det var otroligt att hon faktiskt hade blivit tillsammans med den där idiotiska killen ifrån One Direction. Men eftersom båda var korkade så kanske de passade bra ihop? Vem vet. Att det skulle vara så svårt att få dem att separera. De hade ju inte ens velat vara tillsammans på riktigt! Det var nästan som om de gjorde detta bara för att trotsa mig och Connor. Det gjorde mig arg att tänka på det på det sättet. Efter allt som jag hade gjort för Rachel, hon skulle inte vara något utan min hjälp! Och så behandlade hon mig som skit. Jag tänkte inte tolerera detta, jag kunde allt se till så att hon fick sparken. Egentligen var det ganska enkelt, bara att sprida ett rykte eller säga att Rachel hade gjort något hon kanske inte hade gjort. Så skulle hon vara borta. Det kanske skulle vara det bästa. Det enda jag oroade mig för var då att bli utan jobb, det var väl det som hindrade mig. Jag hade fått Rachel att tro att jag hade brytt mig, men pengarna var det viktigaste för mig. Hon var bara en hjälp upp i min karriär, och eftersom jag ansåg mig själv vara den bästa managern som alltid såg till att Rachel kom i tid till allting så tyckte jag att jag förtjänade någon bättre kändis att vara manager till. När jag tänkte efter kanske det skulle vara enkelt att få Rachel kickad, Zayn också. På något sätt hade det känts som att hon inte hade släppt honom helt, även om jag otaliga gånger hade sagt åt henne att göra just det. Jag bestämde mig snabbt för att snacka med Connor och kolla upp om Rachel verkligen hade släppt Zayn helt. Och hade hon inte gjort det, skulle nog hennes liv ta en intressant vändning.


Halloj allihopa! Först vill vi bara tacka för alla fina kommentarer på förra kapitlet! :D Vi blev jätteglada när vi såg att i fått så många fina kommentarer :'D <3 Ni är verkligen bäst. 

Skriv gärna vad ni tyckte om kapitlet. Det händer inte så jättemycket nu men vi har planer för drama om några delar :P Kan vi försöka med minst 10 kommentarer för att få nästa del av STO på söndag? Skulle betyda sjukt mycket :D

Ha en bra fredagskväll i alla fall hihi :) //Josefin & Frida xxx

Jättebra del! :) Jag fattar inte att Carol ska försöka få de sparkade och deras karriärer förstörda! Hon har ett problem...

Carol är en sådan idoit, hon får jobba med fantastiska personer men det enda hon bryr sig om är pengar.... Tänk att det finns sådana personer i verkligheten!!! Aja, superbra del, läängtaar till nästa!!! ;) Kram...<3<3<3

Så sjukt bra!!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: