Still The One - del 9

| Postat i: Still The One
Tidgare:
“Niall calm down. You don’t know if she has cancer” sa jag och ställde mig upp mittemot Niall.

“It’s not impossible Liam” sa han tyst och torkade bort lite tårar som rann längs hans kinder.

“Okay, take her to the hospital. No mather if whe wants or not and then check on her and ask her about her period. Don’t make any conclusions yet” sa jag lugnt och Niall nickade.

“Thank you Liam” sa han och kramade om mig.

“Anytime mate, anytime” svarade jag.


ELLIES PERSPEKTIV

“What do you mean with that?” frågade Harry mig. Han hade kommit hit för några minuter sedan när jag märkt att Niall var borta för att bjuda över honom på frukost.

“Well, Louis is so unhappy now when he is alone. He needs to find a girl. WE need to find him a girl” förklarade jag. Vårt samtalsämne hade under de senaste minuterna handlat om att Louis inte var lika sprallig och helt enkelt sig själv längre. Och jag antog att det hade med Eleanor att göra.

“What’s your plan then?” frågade han och lutade sig fram över bordet.

“I’m going to set him up with a girl, like a blind date. I know the perfect girl” svarade jag och log stolt.

“You’re going to play matchmaker” sa Harry och höjde på ögonbrynen.

“Yup, you introduced Eleanor and Louis, and look how good that went. Now it’s my turn. And like I said, I know the perfect girl” förklarade jag.

“You’re going to fail, what do you know about love?” frågade han.

“I’m not, and excuse me but I’m the one here that has been with the same guy in six years. I think I know a lot about love” svarade jag och ställde mig upp för att börja göra te. Men avbröts i mina rörelser när jag hörde dörren öppnas för att sedan stängas. Ett leende spred sig på mina läppar när jag insåg vem det var. Jag skyndade mig ut i hallen för att finna min Niall. Men mitt leende suddades snabbt ut när jag såg att han hade gråtit. Hans ögon var röda och hela han såg ledsen ut.

“Niall what happened?” frågade jag oroligt och gick fram till honom.

“Nothing” svarade han och gick förbi mig.

“Niall it’s not nothing. I can see that you have cried” utbrast jag och följde efter honom. Harry hade förmodligen hört allting eftersom han hängde med mig efter Niall. Vi gick in i vårt sovrum där vi fann honom sittandes i sängen.

“Niall, honey. Tell me” sa jag försiktigt och satte mig bredvid honom. Harry satte sig bredvid honom på andra sidan och kollade på oss.

“I’m just worried” mumlade han och torkade bort en enstaka tår som rann ned längs hans kind.

“About what?” frågade Harry lika försiktigt samtidigt som han lade en hand på hans axel.

“About you Ellie. You have had this stomach ache and headache in soon more than a week. What if it’s dangerous. It’s not healthy and you won’t go to the hospital. How do you think I feel in this. The woman I love is in pain and I can’t do anything” sa han högre och ställde sig upp och kollade på oss.

“What are you talking about? Stomach ache and headache?” frågade Harry och kollade konstigt mellan mig och Niall.

“Ellie got a headache last weekend and we thought it was just a normal headache. But then her stomach also started to ache and now she have had this in more than a week” förklarade Niall. Jag kollade upp på Harry som kollade på mig.

“Is it true?” frågade han oroligt och satte sig närmre mig. Jag nickade.

“Okay Ellie, you need to go see a doctor” sa han och jag ställde mig upp.

“Why is everyone so worried about me!” sa jag högt och satte armarna i kors.

“Because we love you” sa de i mun på varandra.

“And I love you too, but you need to trust me when I say that I’m fine. I’m close to my period so maybe that’s why I’m acting like this” svarade jag och jag såg på Niall och Harry. Jag suckade innan jag försvann ut från sovrummet och ut från lägenheten. Jag behövde komma bort härifrån.


HARRYS PERSPEKTIV

Jag och Niall kollade på när Ellie försvann ut från sovrummet och snart hördes en dörr smällas igen. Jag kollade på Niall som slängde sig på sängen. Jag kliade mig i bakhuvudet. Jag hade ingen aning om att Ellie hade haft de här smärtorna i en vecka. Fast när jag tänker efter så har Ellie faktiskt betett sig konstigt det senaste.

“Niall, maybe you should listen to her when she says that she’s fine” sa jag tyst och kollade ner i marken. Jag ville inte att han skulle bli mer upprörd än vad han redan var.

“Harry I’ve known her in six years. I can see when she’s fine and not. And this is not a fine Ellie, this is not the happy Ellie that always smiles. This is an Ellie that is in pain and even if she doesn’t realise it she isn’t fine” svarade han.

“Okay, but have you ever thought that she’s maybe pregnant?” frågade jag och Nialls huvud rycktes upp.

“No she’s not pregnant. We’re always safe. And why is everyone asking that?”

“Everyone?”

“I went to Liam’s this morning and he also said that maybe she’s pregnant”. förklarade han och jag nickade. En suck föll ur min mun. Varför skulle Ellie alltid vara så envis och inte lyssna på andra, t.ex. nu när vi sa åt henne att gå till doktorn. Gjorde hon det? Nej. Det var vår Ellie det.


ELLIES PERSPEKTIV

Efter att jag hade stormat ut från min och Nialls lägenhet så hade jag gått till Liam. Liam hade alltid funnits där för mig om jag hade något problem och jag hade alltid funnits där för honom. Vårt band hade vuxit starkare det senaste året vilket jag var tacksam över. Liam var en underbar person och han var också en bra lyssnare. Men han visste också när han bara skulle låta mig vara och vänta på att jag skulle öppna mig för honom. Som nu. Jag hade bara gått rakt in i hans lägenhet, satt mig i hans soffa och satt på en film. Liam visste att något var fel men satt bara bredvid mig tills jag bestämde mig för att berätta vad som hänt.


“You know, Niall was here earlier this morning” sa han när jag berättat klart. En rynka formades i min panna. Vad hade han gjort här? Jag trodde han skulle köpa frukost. Fast när jag tänker efter så hade aldrig Niall med sig någon frukost tillbaka. Jag antar att detta förklarar saken.

“Really? Why?” frågade jag nyfiket och kollade på Liam.

“He’s really worried about you. He came here and told me everything about your stomach and headache this week. He thinks it’s something serious and he was really sad and cried almost all the time” förklarade han.

“It’s nothing to worry about” utbrast jag lite högre.

“Ellie stop saying that! Both you and me knows that’s not true. And besides. I have never seen Niall like this before. He’s all worried and he actually thinks that you may have cancer” svarade han och jag spärrade upp mina ögon. Cancer? Varför skulle jag ha cancer. Symptomen för cancer är väl inte huvudvärk och magont?

“Liam I can assure you that I don’t have cancer” sa jag.

“How can you know that when you haven’t been at the hospital! Ellie you need to listen to me. Go to the hospital, do a check up and then we can see what’s wrong” sa han. Jag suckade. Jag visste ju att han hade rätt. Men jag ville inte gå till ett sjukhus. Det gav mig kalla kårar och så fort som jag går in på ett sjukhus så tänker jag bara på döden och sorgliga tankar.

“I guess you, Niall and Harry are right. I need to go to the hospital. God, Niall must hate me, he was just worried about me and I acted like an idiot” sa jag och satte huvudet i mina händer.

“Niall does’nt hate you. He couldn’t. He love you so much Ellie, you can see it in his eyes when he looks at you” svarade Liam och jag log innan jag reste mig upp.

“Thanks Liam” sa jag och kramade om honom.

“Anytime” svarade han och kramade mig tillbaks.


Jag gick in genom lägenhetsdörren där allt var tyst. Hela vägen hem från Liam så hade jag funderat. Funderat på om att jag var en idiot mot Niall när allt han ville var att se till så att jag mådde bra. Men jag hade bara stängt ute honom och inte oroat mig ett dugg. Men nu när jag faktiskt tänkte efter så är det inte normalt att ha konstant magont och huvudvärk i en hel vecka. Jag tog av mig jackan och skorna innan jag gick in till vardagsrummet där jag fann Niall sittandes i soffan och kollade på tv. Men man såg direkt på honom att han inte var fokuserad av det som hände på skärmen utan var inne i en helt annan värld. Jag satte mig ned bredvid honom och det var först då som han märkte att jag var hemma.

“I’m sorry Niall, I know that you and Harry are right about me going to the hospital and that you just want to make sure that I’m fine” började jag och kollade Niall i ögonen. “I know that I should’ve gone the first time you told me to but I just didn’t want to go because hospitals creeps me out and I didn’t want to find out what’s wrong with me if it is something serious. And I also know that I shouldn’t have ran out from our appartment just like that. But I actually went to Liam’s and he told me that you were there this morning and then I realised that you’re just an amazing boyfriend that wants to see that I’m fine. So therefore I’m going to book an appionment at the hospital tomorrow” fortsatte jag och Niall drog in mig i en kram.

“I was just so worried about you Ellie” mumlade han och jag kramade om honom ännu hårdare.

“I know Niall, I know. Everything is going to be fine” sa jag och Niall drog sig undan ifrån mig lite för att ge mig en kyss på läpparna. Det var en kort kyss. Men den gjorde mig ändå alldeles vimmelkantig och fjärilarna i min mage, de var som galna.

Del 9 :) Nästa kapitel så kommer Ellie gå till sjukhuset och då får ni även reda på vad det är för fel. Vad tror ni det är? Let me know what you think! :) Nästa del av TFP kommer på fredag. Snart ska jag dra till stan och möta Frida och sen ska vi ha GG maraton med våra kompisar. Livet leker asså! :P 
Ha det bra, //Josefin xxx

Jättebra del! Jag vet inte vad det är för fel på Ellie, men jag tror inte att det är cancer. Hoppas att det inte är det.

Awesome! Tror Ellie kanske är gravid men med någon annans barn, konstig tanke haha ;D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: