Still The One - del 11

| Postat i: Still The One
Tidigare:
“How did it go?” frågade jag. Hon vände sig om så att hon mötte min blick.

“It went well, the tests really surprised me” svarade hon.

“Okay, so is it a good or a bad thing?” frågade jag och kollade oroligt på henne.

“I don’t know how you’re going to take this. But I’m really happy” började hon och ett leende spred sig på hennes läppar. Ett leende spred sig på mina läppar när hon log. Jag log alltid när hon log. Jag antar att det var så när man älskade någon. Men det som Ellie sa härnäst fick mig att tappa hakan, bokstavligt.

“Niall, I’m pregnant”.


LOUIS PERSPEKTIV

Jag gick in i restaurangen och en servitör visade mig vägen till bordet. Jag kollade upp från marken jag kollat på och såg att tjejen jag skulle träffa sitta där redan. Hon ställde sig upp när hon såg mig och log ett riktigt fint leende. Jag log tillbaka. Hon såg väldigt vacker ut. Hennes mörkbruna hår var väldigt platt och framhävde hennes ansikte. Hon hade en mörkblå klänning som slutade en bit över knäna och en lätt sminkning. Jag kramade om henne och andades in hennes doft, som var väldigt god om jag får säga så.

“Hi, I’m Louis” sa jag när vi dragit undan oss från kramen.

“Hi Louis, I’m Farrah” svarade Farrah och log.

“That’s a really beautiful name” komplimerade jag och hon log samtidigt som en lätt rodnad spred sig på hennes kinder.

“Thank you” svarade hon och kollade ner på sin meny. Snart kom servitören tillbaka och tog våra beställningar.

“So, tell me about yourself” sa jag.

“Okay, what do you wanna know?” frågade hon.

“Everything” svarade jag och flinade.

“I’m from Manchester but lives in London by myself. My bestfriend is Demi and she is wonderful. My family lives in Manchester and I have an littlebrother who is 17 years. I love football and played it but when I turned 17 I got more interested in fashion. I like to listen to music and to play guitar. I’m 20 years old and I guess I’m kind and caring. I don’t like to plan things I just take one day at time. I love shoes, they’re like my drug” sa hon och vi skrattade lite. “I laugh a lot and love to make other people laugh. I also hate thunder storms, and when it is a thunder storm I always call my brother. I don’t have any patient and I hate surprises. I’m allargic to lobster and crabs. I think that’s everything about me ish” sa hon. “Now I want to know everything about you. Except that you’re in a band called One Direction”. Jag nickade och började berätta om mina intressen, familj etc. Vi hamnade i en ganska lång diskussion om vilket fotbollslag som var bäst. Manchester United eller Chelsea. Jag kan faktiskt inte fatta hur hon kan gilla Chelsea. Det var ju Manchester United som gällde. Men förutom det så kom vi väldig bra överens. Ellie hade gjort ett bra jobb med att hitta en tjej. Dessutom så var hon väldigt snygg.


ELLIES PERSPEKTIV

Niall kollade med uppspärrade ögon på mig.

“Pregnant? But we’re always safe” mumlade han.

“I know. It came as a shock to me aswell, but I think we’re ready” sa jag och log.

“Ellie, we can’t have a child now! I’m in the middle of my career and you’ve just started with your new job” sa han argt och jag kollade förvånat på honom. Av alla reaktioner så trodde jag verkligen inte att han skulle reagera så här. Det var inte Niall.

“I know that you’re in the middle of your career and that I’ve just got a new job. But this is amazing news, aren’t you happy?” frågade jag och försökte hålla mig lugn. Niall kollade tyst på mig och jag satte handen framför munnen samtidigt som jag kände tårar rinna ner för mina kinder.

“You’re not happy” sa jag tyst och kollade chockat på Niall som nu kollade ner i marken.

“Ellie how can I be happy!? This wasn’t expected and the baby is not planned at all! We won’t have any time for the baby, I’m at work a lot and you can’t be home with a baby by yourself!” skrek han och ställde sig argt upp.

“Niall! We can make this work, I’m more than happy to have a growing child inside of me and even if the baby wasn’t expected we can make this work” sa jag lite högre och argare men försökte ändå behålla lugnet så gott det gick.

“No Ellie, we can’t make this work! I love you, but I’m not ready to become a father for a  fucking child!” skrek han argt och började gå mot hallen. Jag fattade inte att han nyss sa det.

“Where are you going?” frågade jag och försökte hålla tillbaka tårarna som ville rinna ner för mina kinder.

“I need time to think” mumlade han och sedan försvann han ut från lägenheten och smällde hårt igen dörren efter sig. Jag gick bort till köket och kollade ut genom fönstret. Snart såg jag hur Niall snabbt körde ut från parkeringsplatsen. Det kändes som om jag inte kunde andas och att jag föll ner för ett oändligt svart hål. Men det som faktiskt hände var att den personen jag älskade mest i hela världen hade försvunnit. “I need time to think” ekade i mitt huvud om och om igen. Alla visste vad som menades med det. Han ville tänka igenom hur han skulle göra slut med mig och snart så skulle jag stå ensam kvar här i lägenheten med en bebis. En bebis som skulle få växa upp utan sin pappa. Tårarna rann ner för mina kinder och man kunde säkert höra mig gråta ända till Kina.


HARRYS PERSPEKTIV

“I’m not gonna let you win this time” mumlade jag koncenterat medan jag höll blicken på tv-skärmen där en fifa-match var igång. Jag och Zayn hade umgåtts idag och nu spelade vi fifa, som de nördar vi faktiskt var. Han brukade faktiskt vinna, vilket jag inte tyckte var ett dugg rättvist.

“Oh come on and beat me then Harryboi” svarade Zayn mig lite halvt frånvarande och tacklade ner en av mina spelare.

“Come on! Not fair” muttrade jag och insåg att jag inte kunde vinna emot Zayn. Han var för bra. Han skrattade åt mig och jag kunde inte låta bli att också le. Min mobil började ringa men jag var för inne i spelet för att svara. Efter ett tag tystnade den men började frenetiskt att ringa igen. Den ringde om och om igen tills jag var tvungen att pausa spelet och svara. Ellie blinkade till på min skärm och jag kom genast att tänka på att hon skulle till sjukhuset. Jag undrade hur det hade gått?

“Hello” svarade jag och hörde Ellies snyftningar på andra sidan luren.

“Ellie! What happened?” utbrast jag och drog en hand genom mitt hår, en vana jag hade.

“C-can you pl-please come over?” frågade hon mellan hennes snyftningar.

“Of course, love. I’ll be there in ten” svarade jag och lade på. Zayn kollade oroligt på mig.

“It was Ellie, she was crying and  I need to go to her” förklarade jag och började gå ut mot hallen.

“Okay, we’ll talk later then” sa Zayn och jag nickade.


Jag körde snabbt till Ellie och Nialls lägenhet. Frågor hade gnagt i huvudet på mig hela vägen hit. Vad hade hänt på sjukhuset? Varför grät Ellie? Jag hade bara sett Ellie sådär en gång förut. Det var när Matt hade varit otrogen mot henne. Då slog det mig, det var om Niall. Jag körde in på parkeringen och såg att Nialls bil var borta. Jag skyndade upp för alla trappor, orkade inte vänta på hissen, och när jag kom till rätt våning så gick jag rätt in i lägenheten. Jag hörde Ellies snyftningar komma från köket så jag skyndade mig in dit. Jag fann henne sittandes på golvet lutandes mot köksön. Jag satte mig ner på huk framför henne.

“Ellie?” sa jag frågandes. Hon kollade upp på mig med tårar i ögonen. Hon skakade på huvudet samtidigt som tårar rann ner för hennes kinder.

“Ellie, please tell me” sa jag försiktigt och torkade bort hennes tårar med mina tummar. Hon tog ett djupt andetag och andades skakigt ut innan hon berättade allt som hänt från sjukhuset till att Niall skrikit åt henne och rusat ut från lägenheten.

“Oh Ellie, I’m so sorry” sa jag när hon berättat klart. “He’ll come back. Just give him time” fortsatte jag trösta och kramade om henne.

“I’m not sure about that. You should have seen him. His eyes became darker and I have never seen him like that before” sa hon och lät ännu en gång tårarna falla ner för hennes kinder.

“Ellie, Niall loves you. He will come back” sa jag samtidigt som en rynka bildades i min panna. Jag fattade inte hur Niall kunde göra såhär mot Ellie. Han pratade varje dag när vi var på tour om Ellie och hur mycket han älskade henne. Det som han gjorde idag mot Ellie lät inte alls som honom. Jag antog att han var chockad men att han skrek på henne och kallade fostret för “fucking child” kunde jag inte förstå. Niall var aldrig den som skrek på folk.

“He hates me Harry, he doesn’t wants me anymore” sa Ellie och bröt ut i tårar. Hon lade ansiktet i hennes händer och jag strök henne över ryggen.

“Shh, it’ll be okay”.

“No Harry, it won’t be okay. I love him so much and now he’s gone! I can’t believe that he did this to me but at the same time. I can’t believe that I got pregnant. This is my fault!” sa hon argt och stormade ut från köket. Snart hörde jag en dörr smällas igen. Jag suckade och drog upp min mobil ur fickan.


LIAMS PERSPEKTIV

Jag kollade på Niall som satt på min soffa. Han hade kommit för en timme sedan och varit både arg och ledsen. Han vägrade att prata med mig allt han gjorde var att stirra på den avslagna tv:n och låta tårarna falla från hans ögon. Jag förstod att det hade med Ellie att göra men jag hade ingen aning om vad som hänt. Jag reste mig upp fån soffan när min mobil ringde. Jag kollade på skärmen och såg att det var Harry.

“Hello” svarade jag och ställde mig i köket där jag kunde se Niall.

“Hi Liam” sa Harry. Han lät arg och orolig på samma gång. “Do you know where Niall is?” frågade han.

“Yeah, he’s here with me, why?”

“Just let me talk to him, he doesn’t answer his phone” sa han utan att svara på min fråga.

“He doesn’t talk to anyone, what do you want?” frågade jag. Han suckade och jag såg framför mig hur han drog en hand genom sitt hår.

“Ellie went to the hospital. She found out that she’s pregnant. When she told Niall he freaked out and screamed at her. He said that they weren’t ready for a child because of his career and Ellies new job. Ellie tried to convince him that they could make this work because I know that she’s happy about this child. But now Liam, I don’t know. She thinks that Niall hates her and that he doesn’t wants her anymore. She is crying constantly and I haven’t seen her like this since Matt broke her heart. Niall really screwed it up” förklarade han. Min haka föll till golvet. Var Ellie gravid? Hade Niall skrikt på henne? Jag hörde Harrys djupa andetag på andra sidan luren.

“Maybe he’s just shocked, and Harry try to calm down” sa jag.

“Calm down!? He broke Ellie’s heart, how can I calm down!? My sister is in her bedroom and crying her eyes out! You know what, she loves him so freaking much! She told me a few days ago that she wants to grow old with Niall! HE gave her a promise ring. HE made a promise that he one day will propose to her and thay will get married! Then he does this, Liam just let me talk to him!” skrek han. Jag kollade upp från köksbänken som jag stirrat på under tiden som Harry pratat och mötte Nialls blick. Hans blick visade att han hade hört telefonsamtalet, kanske inte så konstigt eftersom Harry skrek, och tårar rann ner för hans kinder.

“Harry like I said, he doesn’t talk to anyone” sa jag. Jag förstod att Niall inte ville prata med någon och speciellt inte med Harry.

“Next time I see him I’ll knock some sense in his pretty little head” mumlade han. En kort tystnad uppstod innan han började prata igen. “Liam I don’t know what I’m gonna do, this is worse than the thing with Matt. And now she’s pregnant too” sa han och suckade. Jag hörde en röst i bakgrunden och förstod att det var Ellie. “I gotta go, I’ll talk to you later” sa han och lade på. Jag suckade och lade tillbaka mobilen i min ficka. Jag kollade på Niall.

“She thinks I hate her” mumlade han. “I can’t hate her”.

“Niall, she’s broken and hurt. You screamed at her. Why?”

“I just... I don’t know Liam. It came as a shock and I don’t feel ready to become a father” svarade han.

“Maybe it came as a shock. But Niall, you screamed at the woman that you love and now she thinks that you doesn’t want her anymore. And by the way Niall, you’re ready to be a father. You’re 23 years old, you love your girlfriend. Why aren’t you ready? Me and the lads even made bets on when we thought you and Ellie would have your first child. We know that you’re ready Niall, I think you’re just scared but that’s a normal thought when you know that you’re going to have a baby” sa jag.

“You’re probably right Liam” började Niall och suckade. “God, I was such a dick to her, she won’t forgive me”.

“Yes you were, but Ellie loves you she will forgive you if you just tell her the truth” svarade jag. Han nickade svagt innan han drog med mig ut från lägenheten.

“Niall what are you doing? We don’t have any shoes on our feet” sa jag förvånat.

“Who cares about shoes. I need to talk with my girlfriend” svarade han och satte sig i bilen.

Äntligen fick ni dejten med Louis och Farrah! :D Vad tyckte ni? Var Niall för elak? Kommentera vad ni tycker :) Kan vi försöka med minst 6 kommentarer för att få nästa del av TFP på fredag? Det skulle betyda enormt mycket för oss :) 
 
Ha det gött i alla fall, snart så drar jag iväg till min pianolektion och efter det så ska jag plugga inför min redovisning i morgon.. //Josefin xxx
 

Jättebra del! :) jag tyckte att Niall var lite väl elak. Kalla sitt eget barn för fucking child, det var inte snällt.

jag gråter bokstavligt talat.... och igentligen måste jag plugga för jag har so prov imån men åhh gråter :'(

Jätte Bra! :D <3

Lika perfekt som vanligt! ;)

Super, det hände så mycket så nu vill jag verkligen ha nästa del!!! Niall överreagerade en hel del men samtidigt kan man förstå honom... Lycka till med redovisningen... Kram!!!

Dejten för Louis och Farrah, den var kanonbra! Jag tror (och hoppas) att det kommer fortsätta lika bra mellan dem som det än så länge har gjort, hihi.

Kan fortfarande inte fatta att Ellie är gravid, även om det bara är en story (världens bästa oxå)! Först blev jag väldigt ledsen och arg på Niall efter som att han ja, skrek åt henne... Men sedan så verkade ju allt bli lite bättre, hoppas han förklarar sig ordentligt för Ellie. De älskar ju varandra :-)

men ååh, grymt ju!

Del tvåå är uppe! hoppas ni gillar det :D

Kanon! Ni fick med Farrah som jag hade föreställt mig henne. :D

Niall var nog lite väl hård, men jag hade nog också blivit förvånad om jag skulle bli pappa. (Skämt O' sido)
Längtar till nästa kapitel :)

Åh. jättebra kapitel! :D

otroligt bra!
när kommer nästa kapitel ut?kram!

Svar: Tack! :D Nästa del av TFP kommer på fredag och nästa på STO kommer på söndag :D //Josefin xxx
Josefin & Frida

Kan absolut inte vänta tills SÖNDAG!
Är så nyfiken på vad som kommer att hända i nästa kapitel…

xoxo //Trisha




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: